Uitgelezen 2019

maandag 19 oktober 2009

Oei, zij groeien en ik krimp!

Hoe komt het toch dat een weekendje spartaans kamp een groeispurtje veroorzaakt? Parapol kwam een stuk wijzer, groter en, mmm tja, ook puberaler terug. En inderdaad: hij had het erg naar z'n zin gehad! Er valt nog een mooi verhaal te vertellen over een dropping met politie- en boswachterstoestanden en boze teleurgestelde kampleiding, maar ach, de hiergenoemde ingrediënten verraden het hele avontuur al zo ongeveer.

Hoe komt het toch dat een bezoekje aan Blokjesland - een gave tweedehands legowinkel hier ter plaatse- een ontwikkelingssprong teweeg brengt? Kunstpol ging er zaterdagochtend alleen heen, hij betaalde er €1,45 voor ongeveer 48 minuscule, zorgvuldig uitgezochte legosteentjes, kwam uren later terug en voelde zich het hele weekend de koning te rijk!

En hoe komt het toch dat ik me ieniemienieklein voel worden als het me niet eens lukt een simpel luxaflexje op te hangen? Ik probeer dapper gaatjes te boren en doe net of ik handig en technisch aangelegd ben, maar het worden joekels van gaten en ik kom niet verder dan een centimeter diep, dan stuit ik op iets onbestemds hards waar de boor niet doorheen komt.

En de wasmachine doet raar en het fornuis heeft kuren en de computer doet vreemde dingen en ik kan het allemaal niet maken. En Grote Pol ook niet, voor het geval je dat dacht. Grote Pol kan veel, maar alleen met zijn hoofd en zijn hart. Hij moet maar even een flink potje van me houden, dan groei ik misschien ook weer een beetje terug in de goede richting.

Ik ga de oude, vieze, vette luxaflex maar weer ophangen en wacht geduldig op mijn lievelieve pappie die alles vast wel maken kan.

1 opmerking:

Mirjam zei

Ooooooooooooooooooooooooo, blokjesland! WOW! Dáár moeten we nog een keer naartoe, voordat we weggaan!!! ;))) Blijer kan ik mijn jongens ook niet maken, denk ik....

En fijn dat je zo'n handige papa hebt! Ik wilde nog zeggen: heb je niet een handige diaken ofzo ;)