Uitgelezen 2019

zaterdag 17 oktober 2009

Bananenallerlei

Dit wordt een rommelig blogje. Maar in huis raakt het al een beetje opgeruimd. Vandaag eens goed begonnen met de boel uitmesten.

Je komt in een huishouden met pubers soms wel rare, vieze dingen tegen. Zoals deze gymtas met inhoud van een van De Polletjes. Wel bijzonder.





Wisten jullie overigens dat apen bananen niet bij het 'steeltje' openmaken, maar aan de 'bloemkant'? Is veel gemakkelijker. Had ik veel eerder moeten weten, heel handig in een kleutergroep. Kunstpol geeft een demonstratie, maar hij moet er nog een beetje meer bedreven in worden...


Ik ben ondertussen ook onze receptenmap aan het opschonen. Eigenlijk horen daar alleen dingen in die we soms maken, maar hij zit nu volgepropt met losse knipsels van dingen die we nooit zullen eten. Dan moet je realistisch zijn en een recept voor spruitjes, lamsvlees, oesterzwammen en blauwaderkaas in rode wijn weggooien.

Wat we wel vaak maken is hartige taart met chinese kool en banaan. Da's gewoon heel erg lekker, maar het ziet er niet zo mooi uit. Hier een foto van het recept dat we al negentien jaar gebruiken, maar ik maak het inmiddels nooit meer precies zo. Nog een paprika erbij, taugé eraf bijvoorbeeld. En meer banaan. Erboven het recept voor het deeg, maak ik altijd in de keukenmachine. Als je belangstelling hebt voor het recept, moet je me maar even mailen, want vergroten wil Blogger opeens niet. (Ik vind Blogger soms echt onnavolgbaar...) En eronder nog een recept voor uien-worteltaart. Ook heel lekker, maar wel apart.

1 opmerking:

Gwennie zei

Dat van die banaan, dat wist ik wel! (ben niet eens kleuterjuf... hihihi) En die uien-worteltaart is dus eigenlijk gewoon hutspottaart??