Uitgelezen 2019

zondag 25 oktober 2009

Even heel eerlijk

Ik kreeg van Mirjam en Willy een award, die voor mijn idee iedereen in blogjesland alláng had, dus dat geeft te denken. Hij is voor mensen 'who express themselves and write/blog from their heart & soul'.
Ik mag 'm weer doorgeven en dat doe ik met alle liefde! Jacq (verjaardagscadeautje!), Tricky, Nicolette en Madelief: alsjeblieft, doe er wat leuks mee! Volgens mij hadden jullie 'm nog niet gehad...
Maar je moet er natuurlijk wel wat voor terugdoen. Tien persoonlijke, nog niet gedeelde, dingen onthullen.Hier, op het wereldwijde web. Hah!

Hier komen mijn onthullingen:
1. Ik ben graag alleen. Rust, stilte, gewoon doen waar ik zin in heb op mijn zelf gekozen tijd.
2. Ik lees in bed. Liefst tot heel laat, of tot het boek uit is. Maar de laatste tijd val ik steeds in slaap na een bladzijde of twee en zo komen de boeken nooit uit. Grote Pol doet heel lief het licht voor me uit en legt het boek weg als ik dat nog krampachtig in mijn hand geklemd heb. Ik doe namelijk graag net of ik nog wakker ben.
3. Ik doe vaker net alsof. Net alsof ik het allemaal wel aankan. Of ik nergens mee zit. Ik heb daarom ook een hekel aan de vraag: 'hoe gaat het?' - voor mijn idee mag ik daar alleen een eerlijk antwoord op geven, maar dat antwoord is dan altijd complex en nooit leuk en gezellig: 'goed!'
4. Ik wilde vroeger juf, moeder en boerin worden. Liefst gecombineerd. En ik wilde trouwen met David. Want hij wilde boer worden. Ik vind het nog steeds heerlijk om met rubberlaarzen door de modder te banjeren, of om de put voor het huis uit te baggeren; hij raakt regelmatig verstopt.
5. Ik heb daarnet weer een plasje in een geel-bruine bokaal gedaan. Moet vandaag 24-uurs urine verzamelen. Stiekem drink ik net wat meer en eet ik wat minder dropjes (=zout!) dan anders.
6. Rood is mijn absolute lievelingskleur, met stip. En oranje en paars mogen een beetje meedoen.
7. Ik heb een hekel aan telefoneren en ben eigenlijk heel verlegen: als ik bepaalde vage of minder vage bekenden tegenkom doe ik soms net of ik ze niet zie.. Maar soms ligt dat niet aan verlegenheid, maar erger nog, dan heb ik er gewoon geen zin in om een praatje te moeten maken!
8. Ik wil wel graag (weer) harples, zangles, fietsenreparatieles, edelsmeedles, boetseerles, kleinkunstles, glas-in-loodles, presenteerles én schilderles.
9. Ik houd heel erg (te) veel van heel oude kaas, gerookte zalm, geitenkaas en tomaat. En chocola. Maar dat spreekt vanzelf.
10. Ik ben blij dat ik tien onthullingen heb bedacht die ik durf te delen, zodat ik mijn enge en geheime geheimen lekker voor me kan houden!

8 opmerkingen:

Mirjam zei

Hé, wat goed! Ik herkende ook bij jou weer dingen waar ik niet eens aan toe was gekomen bij mijn tien! :)

Zara zei

Tjoh, wat een geheimen allemaal. Maar niets om je over te schamen; je kan nog gewoon over straat in blogland. Nu ik nog, bedankt dat je hem o.a. aan mij doorgeeft, ik ga er eens even op zitten broeden wat ik aan geheimen kwijt wil hier...

Anoniem zei

Mooie geheimen....ben trouwens wel blij dat ik dat awarddingesspul niet gekregen heb:)

Zeeuwse Mama zei

Leuk om te lezen bij iedereen, ik heb deze nog lekker niet gehad!! (hihi) ;-))

Mirjam zei

@Sandra: wellus!!!! ;)

Gwennie zei

Oef, wat een ontboezemingen...!! Oude kaas en paling vind ik ook erg lekker, overigens!! En over boerin worden had ik nog nooit nagedacht... (echt stadsmeisje hè....), maar daar heb ik nu weleens spijt van! Buiten wonen, dát is mijn wens!!

Neeltje zei

Oh lieve help! Kom ik hier even onvoorbereid buurten en lees ik dat ik wat gewonnen heb! Ik denk nog: ben ik dat, Madelief?
Dank je wel hoor Lydia, ik ga eens broeden op 10 geheimen waarvan ik zelf ook nog niet wist dat ik ze had... ;o)

Tricky zei

oeps, ik heb dus eerst mijn stukje geschreven voor ik hier kwam bijlezen, en nu krijg jij bij mij dus ook die award, hihi! wel grappig, maar je hebt je plicht dus al gedaan, en ik nu ook (kreeg 'm ook al van elke), ben weer wat wijzer geworden hier... toch best wel leuk hé, zo'n stokje... soms...