Uitgelezen 2019

vrijdag 7 mei 2010

Uit? Goed voor u!

Ga je gezellig met het héle gezin naar een familiefilm, blijkt in de pauze dat de helft van je gelukkige gezinnetje zich te groot voelt voor de film. Maar goed, ze zitten gewillig de film uit, met weliswaar lange gezichten waar, ook als het écht leuk is, geen glimp van een glimlach op te zien valt. En het snoep was ook al op.
Zit er naast die chagrijnige helft van je gezin een man die zich wél kostelijk vermaakt. En dat hoor jij dan als moeder dubbelhard, want je oren, ogen en voelsprieten zijn gespitst. Niet alleen op de film, maar op allerlei andere signalen, vanwege die chagrijnigiteit, en je wilt toch dat iedereen het leuk heeft, als moeder.
De eerste helft zat hij hoorbaar voor mij, drie stoelen verder, te smakken op zijn nootjes uit een knisperend plastic boterhamzakje.
In de pauze dronk hij ongetwijfeld een of meer heul lekkere biertjes, want hij kwam lichtelijk aangeschoten terug.
Na de pauze werd het tenenkrommend erg, want diezelfde man, naast diezelfde balende helft van ons gezinnetje, gierde regelmatig met lange uithalen van het lachen om weliswaar grappige grapjes, maar ook weer niet zó leuk, en riep dingen de zaal in als:
'Meesterlijk!!!!'
'Oooo, ge-wél-dig!'
 'Fán-tás-tísch!!!'

Dan vind je zelf de film ook niet meer zo leuk.
Hmpf.

Voor de nieuwsgierige lezertjes: we gingen naar Fantastic Mr. Fox. Met de stem van George Clooney, alleen daar al om vond ik het toch nog wel de zéér de moeite waard. Zwijmel, zwijmel...

5 opmerkingen:

Repel zei

Aaaarghhh....de irrritaite zou bij mij via mijn tenen omhoog gekropen zijn. Ik snap je helemaal.

leuk he, familieuitjes als je alleen maar lange gezichten ziet!

Neeltje zei

Hahaha! Welke film was het waar die man zo van genoten heeft? Dezelfde als degene waar je kids niets aan vonden?

Misschien thuis maar eens een oorlogsfilm huren, iets in de trant van Valkyrie ofzo.

Kom Achterom zei

OOh wat een dag zeg!!
Het is vreselijk als je het gevoel hebt dat je het iedereen naar de zin moet maken!
Ik ben ermee gestopt werkt niet!!!
Wie mee wil gaat mee en anders maar niet.
en let maar op dan gaan ze allemaal hahaa want stel je voor dat je iets mist
Ik wens je een fijn en harmonisch weekend
Yolanda

Juud zei

ben benieuwd welke film t was!

atelierlemlem zei

Oh, wat erg! Ik vond Mr. fox trouwens ook niets aan (we hadden hem thuis)...maar toch! Ik stelde vandaag voor om Wicky de Viking te gaan kijken, maar dat werd meteen afgedaan als kinderachtig...terwijl ik hem wel leuk leek...