Uitgelezen 2019

zaterdag 7 november 2009

Lieve puber

Ze zijn misschien zeldzaam, maar ze bestaan. En wij hebben vet geluk, want minstens één zo'n coole gast woont in Huize Pollenstein!

Vanochtend werd het niet wat met me. Ontstoken oog. Hoofdpijn van achter m'n ogen via achter m'n oren tot in m'n nek. En moe. Te moe om 'pap' te willen zeggen.
Ik sliep uit. Nam een pil. Douchte uitgebreid. Nam de rest van mijn dosis ochtendpilletjes. En nog wat paracetamolletjes. Las een boek uit. Zat op de bank en vatte opeens moed. Doktersadvies: bewegen. Veel bewegen. Toch bewegen, ook al voel je je doodop.
Ik zou naar de bieb. Lopend. Via een mooi omweggetje. En dan op de terugweg wat kleine boodschapjes doen. Een zo natuurlijk mogelijk haarverfje kopen. En een bosje bloemen (van de bloemenbon die ik van Grote Pol voor onze trouwdag kreeg, de slimmerik). En nog iets cup-a-soup-achtigs, maar dan gezond en minder zout bij de natuurvoedingswinkel.
Da's bij elkaar zo'n anderhalf uur lopen, heen en terug.

Parapol keek me eens goed aan en zei: 'Zou je dat nou wel doen? Je voelt je vandaag niet erg lekker en je ziet er zo moe uit.' We spraken af dat ik een mobieltje zou meenemen en hem zou bellen als het niet ging. Dan zou hij me met alle liefde en plezier ophalen op de fiets.
Wat een schatje, hè, die Parapol. Bijna vijftien en (vandaag) zo lief en zorgzaam...
Da's nou onze oudste zoon. We houden van hem.

8 opmerkingen:

Mrs. T. zei

En hoe liep het af? Heeft hij je op moeten halen of heb je het helemaal alleen gered?

Roelien zei

Nou, inderdaad lief en zorgzaam. Net wat je nodig hebt. Hopelijk gaat het inmiddels weer een beetje beter met je!

Karien zei

Mooi! Hopelijk gaat het met jou inmiddels een stuk beter.

Mirjam zei

Absoluut een schatje. :)

Anoniem zei

Heel cool en lief! Fijn weekend!

Repel zei

Wat een heerlijke zoon! Heeft vast ook iets te maken met die wondertrap van jullie :-)

Gwennie zei

Pubers kunnen ook best wel lief zijn, schattig zijn, onderhoudend zijn, aardig zijn, oplettend zijn... maar ze moeten er gewoon zin in hebben! En dan heb je heerlijke kinderen in huis!! ;-)
Is het nog gelukt? Dat lopen??

Anoniem zei

ook wij houden nu nog meer van die parapol!
Wanneer zien we weer eens een 'Kunst uiting'" van Kunstpol?
Een hele goede week,veel STERKTE
Maomi.