Uitgelezen 2019

zaterdag 21 november 2009

Diep!

De Polletjes kunnen, naast een hoop onzin en rimram, mooie, diepe dingen zeggen. Een paar uit de oude doos:

6-12-'98: 'Mag ik je helpen?' 'Nee, want ik ben druk.' 'Maar ik kan ook heel druk doen!'
31-12-'99: 'Je lichaam zit vast. Aan jezelf.'
06-01-'00: (neemt telefoon op) 'Met wie spreekt u?'
april '02: (moppert over de stomme werkjes die hij bij de kindernevendienst moet doen.) 'De Here God hoort mijn gemopper toch niet, want die is in de kerk.'
februari '05 - een nieuw gezegde: 'Nu gaat het vogeltje wel fluiten, hè???'

En vers van de pers:
21-11-09: 'Als ik er zin in had, had ik het best gewild.'

10 opmerkingen:

Roelien zei

Ik vind ze geweldig, met name die laatste: die ga ik onthouden!!

Fijn weekend, groet Roelien

Mrs. T. zei

Ja, die laatste kan op een tegeltje!

Tricky zei

die laatste is geweldig, patent op nemen zou ik zeggen, échte pollentaal!

Anoniem zei

Da's een hele diepe ... Hij had toch niet met het eten te maken, jullie aten toch patat ;-)?

Karien zei

Ik krijg steeds meer zin om zulke uitspraken te bundelen! Las laatst ook zulke mooie bij Zeeuwse mama.

Neeltje zei

'Met wie spreekt u?' Geweldig! Onze jongste nam de telefoon eens op en zei: 'mijn moeder is nu aan het stofzuigen' en gooide zo de hoorn weer op de haak!
En die laatste: ik zou 'm inlijsten!

Zara zei

Geweldig die uitspraken! Ik schreef ze ook altijd op en ze zijn er zelf af en toe verbaasd van wat ze allemaal hebben gezegd.
'Heb ik dat gezegd? dat neem ik terug...'
Ik zou mn keuken kunnen vullen met tegeltjes ondertussen...

Gwennie zei

Geweldig!!! Blijven opschrijven, anders vergeet je het zo snel....

clair1991 zei

Ja geweldig....wat kunnen ze waarheden uitkramen hè.. je moet het alleen willen horen..

Ik ben er helaas al zovel vergeten van onze kinderen.. maar ik krijg hoop ik een nieuwe kans...bij de (mogelijke) kleinkinderen....
grts

Repel zei

Achossie....wat lief! ik moest met name heel hard lachen om die eerste! Ik bewaar ook al die leuke uitspraken. Zo zei mijn Oudste een keer tegen oma die opgemaakt binnenkwam: "oh mooi.....clown!"