Uitgelezen 2019

zondag 15 augustus 2010

Peter de Vries weer aan de telefoon

Een jaar geleden blogde ik over onze personal stalker. Iemand, die zich voordeed als Maarten / Peter / Gerard / Kees / Remco of noem-nog-eens-zo'n-naam de Vries, die zich waarschijnlijk heel eenzaam voelde en het keer op keer voor elkaar kreeg ons op de kast te jagen. Hoe? Door telkens te bellen, zich voor te doen als telemarketeer en de meest bizarre gesprekken aan te gaan. Een bel-me-nietregisterachtig iets, een geheim telefoonnummer of nummerherkenning helpt daar niets tegen. Boos, woedend, ziedend zelfs werden we telkens weer en hij smulde ervan. Net een kind dat blij is met elke vorm van aandacht, ook al is die negatief.
Het lukte ons niet, terwijl we toch professionele opvoeders zijn, om gewoon helemaal niet te reageren. Stom, eigenlijk. Pas nadat we de KPN ingeschakeld hebben, hij ons drie keer binnen twee weken had gebeld en de KPN dat ook had gecontroleerd en hem gewaarschuwd heeft, is het gedoe opgehouden. Een tijdje.

Nu heeft Peter / Paul / Richard / Jelle weer een nieuw trucje bedacht om ons boos te krijgen.
Hij heeft een maand of wat geleden weer een paar keer gebeld, maar we trapten er gelukkig niet in. Hij begon namelijk over een bepaald WK-abonnement dat we zouden hebben aangevraagd. En dat is in ons geval totaal ongeloofwaardig, geloof me. Dus we hadden 'm in de smiezen en toen hij daarna belde met andere smoezen hebben we geen enkele reactie gegeven, behalve dan de telefoon neer te leggen.
Vervolgens heeft hij, volgens mij, ons telefoonnummer doorgegeven bij een aantal bedrijven die ons nu opbellen omdat we meneer Keizer zouden zijn die geïnteresseerd is in telefonische enquêtes. (Die mensen schijnen echt te bestaan.) Ook hiertegen helpt het bel-me-nietregister niet...
Maar als we het de marketeers van die bedrijven netjes uitleggen, schrappen ze ons meteen vriendelijk uit hun bellijsten. Nu kan het een keer voorkomen dat iemand het verkeerde telefoonnummer opgeeft, maar als dat bij twee of meer bedrijven gebeurt, is het al verdacht. Toch?
We hebben inmiddels het adres losgepeuterd dat Maarten / Piet / Gerard / Simon / Jaap / Harm / Arie steeds opgeeft, als passend bij ons telefoonnummer bij die bedrijven en als we nog vaker gebeld gaan worden, fietsen we daar eens naartoe (er zit een bedrijfje in dat pand) en gaan we diepgravend bodemonderzoek doen.
Het begint weer spannend te worden, dit kat-en-muisspel. Maar we gaan winnen!

14 opmerkingen:

Sabia zei

Ik hoop zeker dat jullie dit winnen! Zulke mensen zijn niet te begrijpen, omdat het bij jezelf niet in je hoofd op komt, om iemand dit aan te doen.

Sjaantje zei

Zielig zulke mensen. Zo heb ik een tijd lang een anonieme beller gehad, die dan helemaal niks zei. Je word er uiteindelijk gewoon helemaal woest van. Succes !!

Neeltje zei

Geef 'm van Jetje, die Harm, Henk, Hugo, Lodewijk of Roderick! Gelukkig weet ie niet dat jullie niet op je blonde achterhoofd gevallen zijn en hem vanaf nu 1 stap voor blijven!

Kom Achterom zei

OOh hier wordt je echt niet vrolijk van!!
Ik zou zeggen maak hem een draadje kleiner!!!
yolanda

Jacqueline zei

Ik wou zeggen, neem een geheim telefoonnummer, maar je schrijft dat dat ook niet helpt. Hoe kan dat, weet hij een geheim nummer te achterhalen?? Dan zou je bijna gaan denken dat het iemand is die jullie kennen....

Gerrie zei

Ik heb altijd een padvindersfluitje bij de telefoon liggen. Belt er iemand en het blijft stil dan wordt de persoon een beetje doof, of als het iemand is die steeds weer begint; hetzelfde verhaal. Hier werkt het prima!
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Mrs. T. zei

Tsss, wat een zielig persoon die De Vries. Ik hoop dat het snel over is met die telefoonterreur.

De Repel zei

Jemig, wat een triest figuur en wat bezorgt hij jullie leed!

Ik hoop dat het vechten tegen hem vanaf nu alleen maar positieve energie gaat kosten! (En dat je hem te grazen neemt!)

Babette zei

Jeetje wat vervelend om dit mee te moeten maken.
Ik hoop dat jullie hem nu te pakken krijgen en winnen.

Groetjes Babette

Mirjam zei

bleh! gelukkig heeft hij jullie blogs nog niet gevonden ;(

Mirjam zei

hoop ik!

Lies86 zei

Ow spannend! Hou ons op de hoogte hoor! Hopelijk is t snel over!

Anoniem zei

Het is voor hem to hopen dat hij een alibi heeft. Zo iemand moet zich wel enorm vervelen of een chronisch aandachttekort hebben of weet ik wat. Ik hoop voor jullie dat er snel een einde komt aan deze telefoonterreur!

Zara zei

Bizar verhaal zeg!
Beetje eng ook wel...
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... KPN weer bellen of het om dezelfde persoon gaat>