Uitgelezen 2019

maandag 2 augustus 2010

Een dagje uit

Morgen gaan alle Pollen samen een dagje uit. We weten inmiddels ook wel dat er maar weinig uitjes zijn die we alle vier leuk, interessant of fysiek vol te houden vinden. Kieskeurigheid en Veeleisendheid zouden onze middlenames kunnen zijn.
Een dagje fietsen, naar de dierentuin, of nog erger: naar Een Museum met Echte Kunst, nee, dat zit er met onze Puberpolletjes niet meer in. Het zijn echte one-trick pony's geworden: militarirariraria, dat is alles wat hen zou interesseren. Maar wij, volwassen Pollen, weten wel beter: er is nog zoveel meer dat hen zou kunnen boeien. We moeten de Polletjes daar alleen nog even van zien te overtuigen...

Morgen gaan we naar Amsterdam, en nee, we gaan niet naar het Verzetsmuseum, daar hebben Grote Pol en ik ons hevig tegen verzet, en nee, we gaan niet naar het Anne Frankhuis, want de lange wachtrij nekt ons gigantisch.
En nee, we gaan ook maar niet met zo'n dure rondvaartboot, al zou dat mij wel goed uitkomen: een uurtje lekker zitten en toch van alles kunnen zien en horen en misschien wel even stiekem een dutje doen. Maar de Polletjes zagen het vanavond al helemaal voor zich hoe dat in een rondvaartboot gaat: aan uw rechterhand een huis met huisnummer 1, aan uw rechterkant ziet u een huis met huisnummer 3, aan uw rechterhand een huis met huisnummer 5 en hé, aan uw linkerkant een huis met huisnummer 2!

Wat we wel gaan doen? We hebben heus al wat plannen gesmeed, maar die verklap ik niet. U kunt het hier morgenavond lezen, als ik dan nog wat puf over heb. Meer suggesties zijn tot vanavond rond een uur of elf nog welkom. Maar houdt u rekening met vier veeleisende, kieskeurige Pollen, waarvan tenminste één met ernstige energetische beperkingen, twee met een zeer beperkt blikveld en één lieve ouwe beer.

8 opmerkingen:

Fokelien zei

een hele fijne dag morgen! En nee, ik zou niet weten wat jullie zouden kunnen doen in A'dam... er zijn legio mogelijkheden! Google of vvv A'dam geeft wellicht uitkomst.

Anoniem zei

Heel veel plezier alvast! Ik moest militarirariraria wel 3x lezen, leuk woord voor Scrabble ;-)! Is Nemo misschien een idee?

Aritha Vermeulen zei

Ik wens jullie een heel fijne dag. Ik twijfel er niet aan of het wordt erg leuk.

Mrs. T. zei

Naar Nemo??? Da's volgens mij voor jullie allemaal heel goed te doen, en interessant!

Jente zei

Er is vanalles te doen en te zien, het Waterlooplein met het Joods historisch museum ernaast (maar dat valt ws. weer niet bij iedereen in de smaak :-) vind ik altijd erg gezellig/boeiend. In ieder geval veel plezier met z'n allen! groetjes Jessica

Jacqueline zei

Ik zou zeggen, gewoon lekker tóch zo'n rondvaart maken, rondvaarten zijn hartstikke leuk. En via internet kun je best vaak kortingsbonnen vinden voor van alles en nog wat. Even googelen leverde al gauw een linkje hiernaar op: http://www.ing.nl/Images/Kortingsbonnen_Solar_DEF_tcm7-55690.pdf

Een kortingsbon voor 50% korting op een rondvaart door Lovers in Amsterdam, geldig tussen 1 juli en 30 september 2010. Op die bon staat een code, je moet online even reserveren en die code invullen.

Maar goed, ik weet niet of je het nog op tijd leest........ In ieder geval is het een tip, je kunt echt voor veel dingen korting krijgen, als je maar even zoekt.

Fijne dag morgen!

Anoniem zei

beetje laat.. maar zo'n rondvaart bij holland international is echt aan te raden, wordt vooral vertelt over de stad (en de oorlog in de stad)

Saralien zei

Soms idd best lastig om iets uit te zoeken wat voor iedereen aantrekkelijk is...

Ben benieuwd wat het geworden is. En voortaan vooraf zeggen waar je heen gaat en hoe laat he. Hihi.