Uitgelezen 2019

dinsdag 31 augustus 2010

Afvraging: wist u al dat een mensenkies 550 gram kan wegen?

Ik heb en ben een dikke vriendin. Jaren geleden besloten we, met wederzijdse instemming, wat minder dikke vriendinnen te worden. We gingen zwemmen. Op maandagochtend, tussen vlinderslagende blinde bejaarden. We slalomden er vrolijk omheen, kregen tóch af en toe een por van een verdwaalde beenslag en deden ons best op de buikslag, maar we bleven dezelfde dikke vriendinnen. Toen gingen we aerofitnessen. Ook dat hielp niet, want we konden veel te vaak niet. En je ging er ook nog van zweten, dus ja, dan houdt het op. Het laatste kwartiertje van elke les was echt hilarisch, want dan moesten we allerlei stapjes en dansjes doen op heel foute muziekjes en daar konden we al helemaal geen klap van.
Fitness in combinatie met wat halfslachtig gesonjabakker hielp wel enigszins. We werden tijdelijk wel wat minder dikke vriendinnen, maar in combinatie met ons werk en onszelf was dat ook al niet vol te houden.
We gaven de hoop een paar jaar op. Onze vriendschap groeide weer. We werden weer heel dikke vriendinnen. Dikker dan ooit zelfs, in mijn geval.
Sinds een paar maanden hopen we weer wel. We hopen in onze stoutste dromen op een vriendschap van min twintig kilo per stuk, maar met min tien zouden we ook al dik tevreden zijn.
We mailen elkaar de maandagochtendstand van de weegschaal en dat zou moeten helpen. Ik schommel alleen heel erg, en ik slik hopen medicijnen (Prednison o.a.) en ik ben soms zo zielig dat ik echt wat lekkers verdien, dus bij mij schiet het niet op. Bij haar (gelukkig) ook niet. Tot afgelopen week. Toen moest ze dus twee kiezen laten trekken en gisterochtend gaf haar weegschaal dus 1.1 kg minder aan. En ze weet echt niet hoe het komt. Nou, ik wel. Die kiezen wogen dus 550 gram per stuk.
Binnenkort heb ik een dikke afspraak bij de tandarts.

En o ja, die 3000ste reactie is nog veel binnenkorter. Hij is uiterst nakend, bijna spiernakend...

18 opmerkingen:

Diana zei

Whoehahahahaha.......!!!!! ;-))))

Anoniem zei

Ik heb meteen ook een afspraak gemaakt, mijn beste vriend vindt mij ook vet (cool). Maar ... het begin is er! You go!

lenteroos zei

Is dat het... ik met mijn overcomplete gebit ben dan natuurlijk 'zwaar' de dupe...

Mrs. T. zei

Dus dat wil zeggen dat toen ik mijn kies liet trekken (toch al weer dik 11 jaar geleden, ik was net zwanger van oudste en ging door een hel wat de kiespijn betreft, dat maakte dan ook dat de tandarts de eerste was die van mijn zwangerschap wist) ik meteen 550 gram afviel! ;-)

Neeltje zei

Whoehahaha!

Anoniem zei

Ik geef je een DIK compliment voor je VETTE blogje!

Greet zei

Dan maar meteen aan een kunstgebit. Dan komt het met het gewicht wel DIK voor elkaar.
Hoewel, hoeveel weegt een kunstgebit eigenlijk?

Ada zei

Het wordt nu wel echt spannend! Zal het vandaag gebeuren, die 3000ste?
ada

Saralien zei

Al die kiezen eruit, huppatee... (Maar pas op met de verdoving want een week na dato heb ik nog steeds een tintelende tong... iets met een gekneusde zenuw ofzo, en da's niet grappig...)

YKO zei

Ja afvallen is niet altijd gemakkelijk. Ik meende dat ik niet te dik was maar begin maart bleek dat wel het geval te zijn. Alleen gaf bij de diabetisch verpleegkundige de weegschaal 5 kilo meer aan.

Maar nu zijn er al weer 10 kilo af en hoe kan dat dan. Niet meer snoepen, dus 's avonds niet alleen een bakje kaasstengels op eten en zo.
Ver gebruik ik Chroom en magnesium pillen en de weegschaal is weer heel lief voor me.

Succes met alles en die die kiezen ja dat is wel humor!

Succes groetjes Ineke

arianne zei

ik moet echt lachen om je stukje. Maar om daar nu je kiezen om te laten trekken :-(

Ik heb zelf al vele dieeten gevolgd en was ook erg dik.
Heb nu afgelopen 8 mnd het Cambridge dieet gevolgd en ben 30 kilo afgevallen!
En nu kan ik wel gewoon een gebakje eten en dan niet aankomen. M'n hele stofwisseling lijkt wel gereset :-) Natuurlijk alles met mate, maar het lukt nu goed!

Mag me mailen, maar ook kun je eens googlen op Cambridge dieet. Is wel heel streng, maar gaat snel!

It's me zei

Misschien als je nu een kunstgebit neemt..............whaahahhhhaaaaaahhhhhaaa.....wieweet...........sterkte bij de tandarts...en met het lijnen.....jij dik??? heb ik je zolang niet gezien dan???? liefs Ria

It's me zei

Oeps een teken???? hahaaahah!!!

Wiek zei

over lastige (en zware) tanden en kiezen kan ik niet meepraten.. over dikke vriendschappen ook al niet.. wel over goede dunne trouwens.. maar daar reageer ik ook helemaal niet voor.
Ik wil gewoon nr 3000 zijn! Enenenenenen? gelukt?

Anoniem zei

Haha, wat een vet logje! Leuk!

gerrie zei

Dat dikke vriendinnen, ja dat ken ik. Prednison, helaas, dat ken ik ook. En dan willen afvallen? Lijkt me niet goed. Gewoon levensmiddelen eten en geen maagvulling en voor de rest ieder maar laten praten. Het commentaar krijg je van mensen die niet weten wat prednison doet. Gewoon rotzooi, maar je kunt en mag niet zonder. Al was ik ook op mijn kop gaan staan......ik ben 30 kg. zwaarder/ te zwaar. Maar bij de diabetes experts hoor ik NOOIT; je moet afvallen. Alleen probeer met de insuline niet te groeien.
En wees zuinig op je gebit, ook dat heeft te lijden van dat vervelende middel. En blijg gewoon dikke vriendinnen.
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Gwennie zei

Neeeeee, je liegt! Ik ga ook naar de tandarts! Scheelt me precies die ene kilo...

Anoniem zei

hahaha.
Ik ben iets teveel bij de tandarts geweest, de laatste maanden:-). 'k Kom er even niet voorlopig...