Uitgelezen 2019

maandag 30 augustus 2010

Afvraging: ben ik de enige met leggingproblemen?

Dat heb ik nu altijd. Koop ik een 3/4 legging, reikt ie tot mijn enkels:


En hij zakt ook altijd af. Altijd. Ook als ik een S-je koop. Terwijl ik niet S ben. Kijk maar naar mijn kuiten.

Dus vraag ik mij weer wat af: ben ik de enige met deze leggingproblemen? Mannen hoeven niet te reageren. Tenzij jullie willen meedingen naar het Purperpolletjesverwenpakket. Dan mag het heus wel. Of als jullie ook leggings dragen, wat ik me niet kan/wil voorstellen.

En snapt u niet wat ik bedoel met dat Purperpolletjesverwenpakket? Kijk dan even naar het vorige
berichtje. Want de 3000ste reactie is nog niet binnen, maar nog steeds nakend. Hoe nakend verklap ik natuurlijk niet, maar al wel weer nakender dan gisteren. Het wordt al wat spannender...

34 opmerkingen:

Akelein zei

ik heb de zelfde leggingproblemen, maar ook absoluut geen legging-benen! Toch heb ik me al twee keer laten verleiden tot het kopen van een legging... en nooit gedragen...
Ook heb ik dezelfde witte-birckenstok-strepen-voeten;-)

Jeanette zei

Hoi!

ik had ook altijd last van afzakkende leggings, nu alleen nog maar als ze te vaak gedragen en gewassen zijn...dan gaan ze lubberen.

Heb wel gemerkt dat als ik de leggings koop op de markt, dat ze dan na 2x dragen niet meer lekker zitten, en als ik ze koop in een 'trendy' winkel en ze dus iets meer kosten (hooguit 15euro wil ik er echt niet aan uitgeven) dan blijven ze wel langer mooi.

Ik ben 173cm, heb vrij lange benen, en tegenwoordig komen de leggings niet meer tot mn enkels, maar blijven ze hangen op mn kuiten :0)

Testbeeld zei

Ik heb altijd ruzie met het kruis...... dat deze ergens halverwege blijft hangen.....sap je wat ik bedoel?

Roelien zei

Het is wel warmer zo met die legging tot je enkels...

Anoniem zei

Ik heb geen leggingproblemen, want ik heb geen leggingbenen.En geen leggingfiguur. Dus blijven die leggings waar ze hangen / liggen: In de winkel.

Anoniem zei

Zelde probleem heb ik ook met Panty's.
Mijn oplossing, niet elegant, maar werkt wel, is een onderbroek over mijn legging of panty heen, dan blijft hij omhoog.

O ja, ik ben ook zo'n stille genieter ( lezeres ) van je blog.
Je schrijft echt leuk, vooral de ( herkenbare ) stukjes over je puberzoons.

Karien zei

Ik pas ze en als dat niet kan, koop ik ze niet.

YKO zei

Ha ha, Nee ik ken dit probleem niet.
Eerder anders om. Dat de 3/4 leggings altijd boven mijn knieën komen. Dus koop ik maar langere en trek ze iets op als ik ze korter wil.

Maar ja het blijft een legging probleem maar dan net anders om.

We zouden kunnen proberen dat je een stukje been van mij kreeg zo dat ik iets kortere heb en dat ik niet altijd zo'n last van hoog water heb.

Succes en ik geniet elkeer weer van je logjes dus ga zo door

Groetjes van Ineke

Lies86 zei

Misschien moet je knieleggings kopen zodat ze op je enkels hangen??? (snappiet nog?)

Anoniem zei

Ik heb helemaal geen probleem met leggings, ik heb (net als zoveel anderen) geen leggingfiguur. De leggings blijven gewoon in de winkel.
Ook ik ben een stille meelezer van je blog met veel plezier lees ik altijd je stukjes! Ga zo door!
Mariam

Diana zei

Mmmmm...nee, dat probleem ken ik niet....waar ik last van heb met leggings, is het verschijnsel "flubberbillen"......

Ada zei

Had ik maar een paar goede leggings die tot aan mijn enkels kwamen...
Zo lekker warm en makkelijk in de herfst en winter, schiet je zo even in de kaplaarzen wanneer ik met de hond het bos inga.
Dag, Ada

arianne zei

en ik heb ook geen leggingfiguur :-) maar wel leggings. Onder een rok ipv dikke maillot in je laarzen is heerlijk. Je hebt dan nl niet zo'n last van een afzakkend kruis zoals bij een panty :-)

Ik ben een regelmatige stille meelezer. Zeker over je puberzoons (heb er nl ook 2 en 1 puberdochter)

Gr Arianne

Saralien zei

He, die witte streep op mijn voeten heb ik ook!

En dat afzakken, is wel erg irritant ja, als je om de vier stappen charmant aan je elastiek staat te hijsen.... Vroeg me ook al af wat dat dan over mijn taille zou zeggen?! Nu ben ik erachter dat het vooral het merk/ de winkel is, daar zit wel verschil in.

Karlijn zei

Er zijn dingen waar ik maar niet aan kan wennen. Eén daarvan is de legging. Ik ken veel mensen die ze wel dragen, zelfs die vriendin die zei nooit een legging aan te doen, heb ik gezien met legging, maar ik dus niet. Helpen kan ik dus niet. Misschien van tevoren passen en flinkt op en neer springen om het elastiek en de lengte te testen?

Kom Achterom zei

ooh kijk Legging leg en ging of leging daar heb je dus last van leeg dat ding!!
Ikke niet ik heb een leving leef in zo'n ding! hihi maar de kuiten zijn dan ook niet het probleem de lengte ook niet maar kijk je moet er gewoon dikke boven benen voor hebben en een smalle taille hihih
Ennuh leuk je verwenpakket heerlijk lijkt me dat!
fijne avond
yolanda

Redeker zei

Dit heb ik ook met broeken...ik heb ze van maat 36 tot 42!!!
nogal groot verschil!
en leggings die afzakken, tja slechte kwaliteit elastiek lijkt mij zo!

misschien bretels erbij ;-)

sillie zei

gezellige gestreepte voetjes heb je... :-)
en ik zou het niet weten wat de oplossing is, ik ehm ben geen legging fan, zelf heb ik het figuur er niet voor maar zelfs mijn superslanke jonge dochter...hmm na nee wij zijn niet gek van leggingen/leggings? naja niet gek van die dingen, dus vanhier geen hulp.... maar bretelsjes jah dat zou afdoende moeten zijn?
en t gata goed zeker met je reacties hup hup hup naar de 3000ste ;-)

Greet zei

Ha, ha! Geweldig mooie actie: de 3000ste is nakend!. Lekker veel reacties. Ik doe er zelf ook aan mee. En nu maar hopen dat men ook na de 3000ste reactie blijft reageren.
En leggingproblemen. Ik kan er niet over meepraten. Ik draag geen leggings. Mooie rok, overigens.

Tineke Plooij zei

Ik heb geen leggingprobleem, want ik draag alleen leggings als ik het 's winters te koud vind met alleen een lange broek aan als ik fiets, en dat doe ik bijna elke dag.
Ik draag altijd lange broeken, nu ja, als het 's zomers heet is kan het nog wel eens een broek zijn net over de knie.

Als ik al eens een rok koop, omdat een of andere feestelijke activiteit dat min of meer verplicht stelt, dan probeer ik er één te kopen die ik nog eens voor mijn plezier zal dragen; maar dan blijft hij toch weer in de kast hangen.

Dus een leggingprobleem heb ik niet.

Anoniem zei

Hihi, mijn benen zijn meestal te lang voor een legging ... dus 3/4 komt bij mij net over m'n knie!

Gekakel zei

Ik heb wel leggingproblemen, alleen andere ... ik zie eruit als een rollade in een netje. Scheelt wel, bij mij zakt ie nooit af ;-)!

Anoniem zei

Dat heb ik nou ook steeds. Of ze zijn te lang of ze zakken constant af. Leuk blog heb je trouwens, ga hier zeker vaker meelezen. Groetjes kreeftje.

Mrs. T. zei

Gossie, wat een toestand met die leggingen. Ik heb een legging, die ik aandoe als ik op de hometrainer doe. Verder geen leggings voor mij. ;-)

Mrs. T. zei

Wel stoer trouwens, een heus stukje Purperpol op het weeweewee!

Wiek zei

Wat een reacties! En, nr 3000 al bereikt...?
Leggingprobleem is hier onbekend, heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik ze echt niet mooi vind...
Bij panty's doe ik inderdaad vaak een broekje over de panty...

meiske zei

Nee, ik heb van veel dingen last, maar niet van de leggings. Mijn benen zijn vrij lang, dus 3/4 leggings zijn ook echt 3/4 leggings.
Ik vind ze ideaal. Kan ik op mijn werk toch rokjes aan en hoef ik niet zo uit te kijken als ik de kinderen schoenen aantrek, of lekker met opgetrokken knieen op de grond zit om een boek te lezen.
Succes met je leggingprobleem.
Gelukkig is het nu herfst en komen de broeken weer uit de kast.

It's me zei

Kijk daar heb ik nou nooit last van.....bij mij past ie altijd ...lekker gevuld zullen we maar zeggen......hahahhahha!!! .....ga gauw even bij je vorige post kijken ik wil wel worden verwend door jouw!!! en ik begrijp dat je het zelf komt brengen.....hihihihihihihih!!! liefs van ons......

De Repel zei

eeeeehm: ik heb er geen last van, maar ik hou niet van leggings....je tunic erboven vind ik wel weer leuk!

Anoniem zei

Nou, te lang zijn ze bij mij nooit. Ben zelf vrij lang, dus een gewone legging is bij mij al snel driekwart haha. Maar over dat afzakken, ik heb niet alle reacties gelezen en misschien staat daar al een soortgelijke reactie tussen, maar duurdere leggings zijn absoluut beter van kwaliteit en zakken niet af. Ik heb pas 2 legging voor 5 euro gekocht en na 10 minuten hangt het kruis op mijn knieen. Leggings van de Hema zijn ook goed en niet zo duur, onder de 10 euro in ieder geval. Groetjes Es

ellen zei

wat ben ik blij dat ze er zijn. Ze zitten heerlijk als je de hele dag zit, in de zomer wat korter, in de winter lang mat laarzen, rokje erboven. Ik draag niet anders, maar die van mij zijn dan ook iets duurder. Maar ik koop dan weer geen broeken dus.

Tineke Plooij zei

Mijn benen zijn juist kort, dus mijn lange broeken zijn vaak te lang als ik ze koop, en 3/4 broeken zijn bij mij 7/8 broeken en 7/8 broeken 'gewone' lange broeken.
Ik heb wel een winkelketen ontdekt die in spijkerbroeken een uitgebreide keuze heeft in verschillende lengtes en wijdtes, daar kan ik in elk geval een precies passende spijkerbroek vinden.
Ooit heb ik trouwens wel leggings gedragen, toen ik nog een stuk jonger was, en leggings nog gedragen werden in plaats van een ander model lange broek, en niet zoals nu meestal onder een rok.
Broek onder rok werd toen beschouwd als;
Broekie onder jurkie,
......Turkie

( de tekst op de stipjes herinner ik me niet meer).

Juud zei

och zelf met mijn dikke beneb zit ene legging nog niet optimaal en ook veel te lang...ik heb dan lange die dan van onder ook te lang blijven ondanks dikke lange benen.. maar ja ze zitten wel lekker en daarom draag ik ze zo af en toe

lenteroos zei

De vraag is natuurlijk wat het probleem is. Bij een kort bovenstuk van de legging blijft hij nooit op zijn plaats. Dat zou je kunnen verhelpen door een ander merk - met hoger bovenstuk te kopen. Wanneer de oorzaak ligt bij het 'van de buik af rollen' is er wellicht iets te doen op een andere manier - Sonja uitnodigen aan tafel?!?!?! Whahaha...