Uitgelezen 2019

dinsdag 24 augustus 2010

Gebakken aardapPolletjes

Grote Pol heeft straks onverwachts een etentje. Daardoor sta ik nu in dubio, want ik eet dus alleen met de Polletjes. En die lusten niets. Zeggen ze. In elk geval is het al Zwaar Verdacht als het niet met een P begint. Vinden ze.
Als Grote Pol gewoon mee-eet, is er niets aan de hand, dan móeten ze wel eten wat de pot schaft, want zéker twee van de vier vinden het menu dan wel prima. Maar straks ben ik dus als moeder alleen zwaar in de minderheid.
Bovendien ben ik vandaag niet in de stemming om geduldig en meedogend om te gaan met hun vertrokken gezichten, kokhalsneigingen en ongezouten commentaar op mijn gezonde, groenterijke hap. Daarbij komt ook nog dat de Polletjes een beetje heel erg zielig, want ze moesten vandaag, al na ruim acht weken, weer naar school en ze hebben zelfs meteen, de eerste dag al, nu vraag ik je, huiswerk gekregen.
Dus de voorgenomen Chinese koolsalade met sardientjes (heul lekker en goedkoop) gaat niet door. En ook de vegetarische wokschotel met aubergine en geitenkaas kan echt niet.

En wat eet je dan? Op zo'n dag dat alles gewoon even gemakkelijk moet gaan? Kippenpootjes, gebakken aardapPolletjes en sla (met een boel gezonde dingetjes er los bij voor de mama). En voor mij een vegetarisch gevalletje, i.p.v. kip.
Verantwoord biologisch bijna allemaal.
En nu ik dat woord hier toch laat vallen: hier een filmpje van de Store Wars, dat mij nogal aansprak. Kan ik dat ook eens plaatsen op dit blog.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Prei, peultjes, ... ;-)? Klinkt veul te gezond natuurlijk. Ik vind dat je een mooi compromis hebt gesloten, het klinkt in ieder geval heerlijk. Eet smakelijk!

Mirjam zei

O, wat een geweldig filmpje!!!!
De jongens vonden het geweldig qua SW-gehalte en ik was al aan het heroverwegen om meer/zoveel mogelijk organic te gaan eten, dus ik word nu wel erg 'bepaald bij...' ;)))

Dankje! :)

Sandra zei

Een quiche met spek en prei? Héél lekker. Al mijn kinderen lusten het :)

Saralien zei

Geweldig filmpje! Kinderne hier eten alleen koek en tosti's. Oja, en af en toe een verdwaald stukje appel. Zucht...

Fokelien zei

Helemaal geweldig dat filmpje! Ik ken de films namelijk...
Go organic, and the farm will be with you! :-)))

Juud zei

ben wel benieuwd naar je wokschotel. klinkt al lekker

Mariska zei

Leuk filmpje. Hier zijn het ook van die moeilijke eters. Zoonlief van 18 heeft nog nooit een aardappel gegeten, tenzij hij hij de frietpan komt.