Uitgelezen 2019

maandag 16 augustus 2010

Op bezoek bij de koningin

Samen met Kunstpol (weer) naar A'dam geweest. Zeer tot ons beider genoegen. We ontmoetten zelfs de koningin, waar Kunstpol op zijn innemende wijze nog even kameraadschappelijk een praatje mee maakte en zijn arm omheen sloeg. Daarover straks meer.
J. had ons diverse kortingskaartjes gegeven waar we veel voordeel van hadden en we beloofden haar als dank de meest verschrikkelijke A'damse ansichtkaart te sturen. Dus eerst hebben we uuuuuuuren gezocht naar die ene afschuwelijkste vreselijkste kaart die alle andere afzichtelijke smakeloze kaarten overbodig maakt. Dat is redelijk gelukt. Het opvallende was dat er best een boel kaarten toch acceptabel en zelf mooi blijken. Ik hoop dan ook van harte dat onze uiteindelijke keus bij J. volledig uit de smaak valt. Geen foto hierbij, want J. moet wel volledig verrast worden bij de eerste aanblik van die kaart op haar deurmat. (Ik sluit een rolberoerte niet uit, dus neem alvast wat kalmeringspillen, J.)
Toen naar Madame Tussauds. Dat viel me 100% mee. Het was eigenlijk zelfs heel leuk. Kunstpol vond het geweldig om met Jan en alleman op de foto te mogen en ik sta erop met mijn heldin Annie M.G. Schmidt (zij met haar pretoogjes, ik met mijn Pred(nison)kop) en ja, ook stiekem met George Clooney.
Grappig om te merken dat we bepaalde beelden helemaal niet herkenden. Sporters bijvoorbeeld. En 'bekende' dj's. En popidolen uit de verkeerde decennia (niet jaren zestig, zeventig, tachtig). Een mevrouw vroeg heel verbaasd, bijna beledigd, waarom we zelfs Victoria Beckham niet kenden. Anderzijds vonden die Engelsen, Italianen en Duitsers die maar bij ons in de buurt bleven rondhangen K3 en vooral Herman Brood maar raar.
Daarna de living statues en de duifjes op de Dam vermaakt, de Waterloopleinmarkt bezocht en naar het Verzetsmuseum geweest.
Hartstikke leuk en interessant was het dus. En gezellig.
Ik heb alleen geen oren meer over, want Kunstpol kletst werkelijk de oren van je hoofd bij zo'n onverdeelde aandachtdag. En ook geen voeten, want je loopt al gauw kilometers door die stad te sjouwen. En ook geen ogen, want in het Verzetsmuseum was heel veel te zien. En verder kijk je je ogen uit, als je in Amsterdam bent, want werkelijk elke gevel, elke gracht, elke boom is mooi. En de mensen, hè, de mensen daar. Die zijn ook zeer bezienswaardig.
Nou ja. Wat er nog van mij over is, gaat nu op de bank zitten en breien. Want dat moet ook gebeuren. Beenwarmers, voor de winter die er alweer aankomt. Die staan weer heel leuk bij mijn Waterloopleinrokje. Nja. Niet interessant voor jullie.
Nou doeoei!

12 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Wat een gezellig uitje. Ik vond Madame Tussaud's een paar jaar geleden ook heel erg tof!

Anoniem zei

Leuk hoor....heb je met Bea nog over het bloggen gepraat? :)

Zara zei

Had kunstpol de broek van parapol aan?
Leuk hoor, zo'n 1 op 1 uitje met je kind!

Kom Achterom zei

heerlijk ik heb genoten van kunstpol zijn fratsen.
Yolanda

tikjewit zei

woow; nu al in de pen voor de winter? Gij zijt ne vlotterd!! Enjoy*

Jente zei

Klinkt gezellig zo'n dagje samen op stap!

Goed dat nu je al begint met breien, zeg. Ik stond laatst in de winkel: zal ik wol halen voor een sjaal of niet? Maar ik weet nog niet zeker welke jassen passen en tegen de tijd dat ik dat weet ben ik alweer rijkelijk laat met breien of haken...

Karin zei

Nou ja zeg, ik lag afgelopen donderdag met Robbie in bed en deed een nespresso met George! Wanneer was jij daar?

baasbraal zei

Oh, wat heerlijk zo'n dagje uit met zo'n gezellige kletskous. Hij zei vast meer dan Bea...... Ik ben nog nooit in Tussaud gerweest. Mijn lieve echtgenoot is allergisch voor dat soort dingen......

Jacqueline zei

Ik hou de brievenbus met spanning in de gaten. ;-)

Vlijtig Liesje zei

Klinkt als een heerlijke dag! En ik ben erg benieuwd naar die gruwelijke kaart.

Karien zei

Ik ben er weer! Heb net even genoten van een heel stel van jouw door mij gemiste blogjes en kom vanaf nu weer elke keer direct langs. Gezellig!

Jacqueline zei

Bedankt voor het kaartje! Ik leef nog. ;-)