Uitgelezen 2019

dinsdag 3 augustus 2010

Het dagje uit (vervolg)

Het was geslaagd, beste mensen. Ook zonder de tips die gisteravond na elven nog binnenkwamen. Wij. provinciaaltjes, trokken vandaag naar de grote stad en keken onze oogjes uit.
Ik heb besloten dat ik toch wel erg van Amsterdam houd. Ik vond het er vandaag vriendelijk, gastvrij en gemoedelijk, maar dat kwam ook vast door het mooie weer en door onze eigen vriendelijke en gemoedelijke uitstraling (ahum). We kwamen op wat andere plekjes dan ik vroeger bij het tienertoeren bezocht (toen kwamen we meestal niet veel verder dan de Dam, de Kalverstraat en het Van Goghmuseum, maar ik kan de interessante rest ook wel vergeten zijn). By the way: waarom bestaat Tienertoer niet meer? Dat was nog eens een uitvinding!
En ach, Amsterdam is gewoon veel te groot en te leuk voor één dag, dus we gaan beslist nog een keer (een paar dagen) terug. En dan gaan we wél naar De Negen Straatjes, wél naar het Anne Frankhuis (want daar willen we toch echt een keer geweest zijn), wél naar NEMO, wél een rondvaartje doen, wél naar dat leuke restaurantje dat we zoals altijd natuurlijk pas ontdekten toen we al geluncht hadden en wéér naar de Waterloopleinmarkt en naar andere markten die interessant zijn. En ook gaan we dan (of een delegatie van de Pollenclan) naar Madame Tussauds, want Kunstpol wil dolgraag op de foto met Bob Marley, K3 en George Bush.
En wat deden we vandaag? Voornamelijk vertoeven in het Bijbels Museum en op het Waterlooplein. En genieten van de Amsterdamse sfeer. Kilometers door de stad slenteren en sjouwen, op zoek naar leuke winkeltjes. Die je dus niet vindt als je ze zo hartstochtelijk zoekt.

Hier nog twee fotootjes, als bewijsmateriaal. Je ziet twee grote denkers (die Vietnamees met giga dure camera tel ik (misschien ten onrechte) niet mee (maar ik zag wat hij allemaal fotografeerde en dat maakte geen bijster intelligente indruk)) en het fantastische, duizelingwekkend mooie trappenhuis van het Cromhouthuis waarin het Bijbels museum is gevestigd.

9 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Een leuk uitje dus. Hoe wist je dat het een Vietnamees was?

Saralien zei

Ik word al duizelig als ik naar de foto kijk van die trap. Jullie wel netjes in één stuk beneden gekomen??

Purperpolletje zei

Hij schreef in het Vietnamees in een notitieboekje. En ik lees vloeiend Vietnamees...

Purperpolletje zei

Nee, niet één keer van de trap gevallen! 't was wel een rare trap, hoor. Heel ongelijkmatig. Maar toch zou ik 'm best in huize Pollenstein willen hebben!

Aritha Vermeulen zei

Is dat museum interessant? Mooie foto van die trap.

Jacqueline zei

Mochten jullie déze maand (augustus) al nog een keer naar Amsterdam willen gaan, dan heb ik eventueel een aantal kortingsbonnen voor jullie van de NS, die kreeg ik vandaag thuisgestuurd. Misschien hebben jullie ze zelf ook wel gekregen. Gratis tweede kaartje voor NEMO, gratis tweede kaartje voor een rondvaart, gratis tweede kaartje voor Madame Tussauds, een gratis treinkaartje als je met iemand meereist die wel een betaald kaartje heeft, etc. Bij interesse moet je maar even jullie postadres naar me e-mailen. Zelf zullen we er niets van gebruiken. Alles is dus alleen geldig deze maand augustus.

Anoniem zei

Zoooo leuk he Amsterdam! Eigenlijk moet je ook es op 't begijnenhofje gaan kijken en de jordaan door ...

Nicole zei

Leuk een dagje Amsterdam! Ik vind dat altijd echt een uitje. Heel wat anders dan bijvoorbeeld Doetinchem in de Achterhoek!

Wiek zei

Wij zijn afgelopen donderdag, met de NS-aanbiedingen waar Jacqueline het ook over heeft, naar A'dam afgereisd. Reis was heerlijk (want 2 personen eersteklas voor de prijs van 1 retourtje 2e klas met korting), wandelen richting Nemo ook heerlijk, de wachtrij minstens zo lang als die voor het Anne Frankhuis dus toen zijn we ook de stad in getrokken en uiteindelijk beland bij Waterstones :-D Heerlijk dagje maar toch heel anders dan gepland!