Uitgelezen 2019

zondag 29 augustus 2010

Give away: 3000ste reactie is nakend

Handig van Blogger, dat nieuwe tabblad reacties.
Ik zie dat de 3000ste reactie op dit blog nakend is... Niet bloot, natuurlijk, maar nakend. Da's heel wat anders.

nakend
1 ` na - kend bijvoeglijk naamwoord informeel naakt
2 ` na - kend bijvoeglijk naamwoord Zuid-Nederlands naderbij komend, naderend; nabij '

Ik verklap natuurlijk niet hoe nakend die 3000ste reactie precies is. Het zou dus zomaar in de zeer nakende toekomst kunnen zijn...
Het aantal reacties op mijn stukkies is in de loop van de tijd licht stijgend geweest, al zullen sommige bloggers er schamper om lachen. Dat zijn van die bofferds die elke keer dat ze iets publiceren een veelvoud van mijn aantal krijgen. De eerste maanden reageerde op mijn blog bijna geen kip, later werd het iets drukker in die reactiebox. Dat is de enige hint die ik geef.
Nog wat drukker had leuk geweest. Gelukkig weet u dat nu, dus heeft u zich nu meteen spontaan, ook u daar die nooit wat van u laat horen en hier maar stilletjes geniet, van harte voorgenomen wat (vaker) iets van u te laten horen.

Laat ik wat leuks tegenover deze nakende blijde historische gebeurtenis zetten. Een weggevertje dus. Een heus tweede Purperpolletjesverwenpakket. Ik heb er eerder één uitgeloofd en, ik weet nog goed hoe enthousiast Sas was. Zo'n Purperpolletjesverwenpakket is geen kattenpis, verzeker ik u. Er gaan allerlei fijne dingetjes in om u eens lekker mee te verwennen. Nu zijn er twee methodes om dat Purperpolletjesverwenpakket te bemachtigen.

Methode 1:
Alle blogjes nogmaals lezen en alle reacties tellen en toeslaan op het juiste moment. Da's de moeite waard, want mijn oude blogjes zijn vaak veel leuker dan die van nu. Ik lach er zelfs zelf nog wel eens om als ik wat teruglees. Dan denk ik: 'Wat wat ik toen eigenlijk leuker, zeg!'
Maar het is ook berekenend, tijdrovend en risicovol, want veel meer mensen zouden dezelfde methode kunnen hanteren. En als dan de 2999ste reactie dáár is, reageert u massaal, waardoor de winkans miniem wordt. Bovendien moet u al die logjes dan continu in de gaten houden, want zo'n reactie zou zomaar op het 81ste berichtje gegeven kunnen worden. Of het 237ste. Dat was namelijk ook een reagerenswaardig verhaaltje. En wat te denken van Schuldig of deze over spuugles, en deze dan: We togen naar Teuge. Jahaa, dat waren nog eens gouden tijden hier op purperpol.blogspot.com... En de vaste lezertjes herinneren zich vast die serie nog wel over mijn criminele harp. Lachen man.

Methode 2:
Methode 2 is gemakkelijker. Gewoon telkens gezellig even reageren en maar hopen dat jij het bent die wint. Maar één reactie per berichtje natuurlijk. En graag ook nog een beetje lief, leuk of aardig. Anders telt het niet.

Iedereen mag meedoen, ook als u zich nu een beetje schuldig voelt omdat u nooit eens eerder reageerde. Zo vergevensgezind ben ik wel. En zélfs als u hier toevallig voor het eerst langskomt waaien. Genereus ben ik ook.

En? Wat zegt u ervan?
Ik zeg: doen!
(Walgt u ook zo van die reclame? Ik ook. En daarom gebruik ik het juist! Zo'n gecompliceerd mens ben ik nu eenmaal ook.)

20 opmerkingen:

Wiek zei

Ik probeer 't prompt maar weer eens.

Het tabblad reacties heb ik nog niet ontdekt, maar ik ga nu prompt zoeken! Ik heb nog 3 pif-jes te vergeven (en te bedenken..) misschien niet op aanvraag, maar op leuke rekenkundige punten...

Anywayz.. ben ik de 3000e ?

groet Wiek

Redeker zei

Ik ga voor methode 2!!!
Ik kom hier toch al graag langs, dus dat is makkelijk!
Veel reacties toegewenst en moge ik de 3000ste zijn ;-)

Saralien zei

Ikwilwinneikwilwinneikwilwinne....

He, wat inhoudelijk commentaar? Euh tja...

Greet zei

Oef! Ik voel me schuldig. Ik ben zo'n stille genieter die elke keer weer de stukjes leest en geen reactie achterlaat. Ik kijk er elke keer naar uit. Ik vind ze echt leuk, al die belevenissen. Maar ik weet nooit goed hoe erop te reageren. Ik beloof mijn leven te beteren en eens wat vaker een reactie te geven. Succes verder. Ik hoop er nog lang van te mogen genieten.

Anoniem zei

Ik denk alleen de titel al veel bezoekers oplevert. Het schijnt dat een fiks aantal mensen woorden als nakend googled en dat niet in de betekenis zoals jij bedoelt ;-)! Heel bijzonder hoe mensen op een blog terechtkomen ... . Maar ik doe heel graag mee! Op naar de volgende 3000 reacties!

Sjaantje zei

Ik waag het er ook maar eens op zo'n purperpolletjesverwenpakketje lijkt me wel wat ;-)

Juud zei

leuke actie en spannend ook!hahaha, ik kom toch wel lezen..ook na de 3000 die een berichtje stuurden. veel te gezellig!
groetjes van Juud

De Repel zei

Hahahahaha: ik zal blijven proberen hoor!

Tineke Plooij zei

Ik ben zo iemand die zo nu en dan denkt: daar zal ik ook eens een opmerking bij plaatsen.
Ik weet niet meer precies wanneer ik je blog heb ontdekt; ik heb wel een vermoeden hoe ik de blog heb ontdekt: door een reactie van Purperpol op één van de andere weblogs die ik volg.
Purperpol is wel een blog die ik eigenlijk elke dag dat ik niet op vakantie ben of zo even lees.
En dat kan niet van elke blog gezegd worden!

Neeltje zei

Gefeliciteerd hoor met zoveel reakties! Nou ja, bijna dan, maar het is een mijlpaal!
Je hebt een leuk blogje en je schrijft zo aanstekelijk dat ik af en toe wel zou willen dat ik je buurvrouw was!

Anoniem zei

Oei, ik durf eigenlijk niet nog eens te reageren ... maar - eerlijk is eerlijk - zo'n verwenpakket smaakt naar meer! Hahahahahahaha

Michaja zei

Nou ik doe het gewoon zoals je zelf schrijft.
Ben benieuwd :)
Groetjes Michaja

Karin zei

Ik heb ze geteld, dus sla nu mijn slag, hoera dit is de 3000ste dus kom maar op met je verwenpakket ;)

Mrs. T. zei

Nou, ik vind de stukjes die je nu schrijf ook zeer de moeite waard hoor (en hoop nu heel hard dat ik nummer 3000 ben).

Jente zei

Nou, je hebt echt flink wat reacties losgemaakt... en dat mag je wat mij betreft ook nog een tijdje blijven doen. Altijd gezellig om hier even om 't hoekje te kijken (al doe ik dat vaak stilletjes)

Natuurlijk gelijk opgezocht hoeveel ik 'r heb gehad. 't Duurt nog wel een jaartje voor ik jouw getal 'naak' ;-)

ChoCho zei

Dat is nog eens een reden om uit met schelp te komen seg ;-)

YKO zei

Geweldig dat je bijna 3000 reacties hebt. Ik denk dat de mijne bijna op twee handen te tellen zijn?

Maarja als ik nog nooit gereageerd had had ik er niet eens 10 op de 3000.

Ik zou zeggen Lydia ga zo door, lag vaak ook om je log's en Lachen is gezond.

Nu al mijn girls weer naar school zijn ga ik maar weer vaker lezen en reageren

Groetjes Ineke

Mira zei

Joepie nog een give away! Nu ben ik niet zo sterk in het winnen van give away's dus hanteer ik best methode 1 ;) Veel succes met het bloggen verder en tot gauw!

It's me zei

Of moest ik het toch net doen.,...je had daar meeer reacties dan hiero.......ik ben ut ik ben ut ...voel ut....de 3000 ste !..altijd al willen zijn ....hahahhahhah!! groetjessssssssssssssssssssssss van mij en hem ook voor hemmes he???

Fokelien zei

zo, gezien alle voorgaande, dus na-nakende reacties zeg maar, (of is het post-nakende?), dreig ik ondertussen de 6000 ste reactie te geven, wat ik je brom! :-)))