Uitgelezen 2019

maandag 10 oktober 2011

Vastgeklonken

21 jaar draag ik die ring al. Eerst rechts, maar toen Grote Pol 'm links ging dragen, ging ik ook over links. Grote Pol is een gevoelig type en elke keer als hij iemand een hand gaf, deed het pijn. Vandaar.

Hij doet 'm regelmatig even af. Want als hij z'n haren wast, glipt dat ding zo van z'n vinger af. Spinvingers heeft ie, zo noem je dat.

Ik niet. Ik heb worstenpootjes. Altijd al gehad. Ondanks al dat harpspelen en borduren en andere fijne handwerken.
En de laatste 2 jaar, 9 maanden en 8 dagen heb ik helemaal moddervette vingers gekregen, dankzij vriendje Prednison. En daarom heb ik al die tijd m'n ring ook niet afgedaan. Kan niet meer. Mijn vinger puilt aan alle kanten onder m'n ring uit.

Daarom draag ik mijn ring met veel minder trots dan ik zou moeten doen. Ik betrap mezelf erop dat ik vaak m'n vingers verberg, of in een slankogende positie buig.

Weg met die schaamte! Hier dan een foto, toegankelijk voor de hele wijde wereld:

21 jaar lang vastgeklonken aan Grote Pol. Dat is alleen maar mooi.

14 opmerkingen:

Trudy zei

En toch vind ik het een prachtige foto!!

Inge zei

Mooie foto, en gefeliciteerd!

Aritha V. zei

Je mag met recht trots zijn - 21 jaar vastgeklonken, worstepootjes of niet ...

Anoniem zei

Ben je niet bang dat hij té strak gaat zitten, een goudsmit kan hem wel doorzagen denk ik.
Ook nog gefeliciteerd!
Maomi

Karien zei

Alweer één dag eerder dan wij? Van harte gefeliciteerd hoor en je hebt het weer heel mooi omschreven. Ik vind je zo moedig! Grote Pol boft met jou.

becced zei

Ik zat ook te denken: je kunt hem laten doorzagen (klinkt heel grof maar misschien knippen ze gewoon) en dan wat breder laten maken. Dan zit hij weer wat ruimer (lekkerder?). Niets om je voor te schamen toch? Wel een vervelende reden...

Mrs. T. zei

Ik vind handen sowieso al erg mooi. En 21 jaar ook!

CdeV zei

21 jaar - wat geweldig en wat een mooi logje. van harte gefeliciteerd!

Marianne zei

Van harte gefeliciteerd! Ik vind jullie heerlijke mensen en een mooi paar samen!

baasbraal zei

Niks om je voor te schamen, maar ik denk wel dat je hem een keer moet laten vergroten voor je op een moment wakker wordt met een blauwe, ernstig gezwollen vinger........
Je hebt een keer het verhaal van jullie verteld en ik koester dat verhaal nog steeds als een van de meest romantische verhalen ooit.....

Geartsje zei

Die 21 jaren zijn toch veel belangrijker?

Anoniem zei

Zonder prednison had ik hetzelfde, eerst verhuizen, toen naar de pink, toen vergroten en toen net zo'n uitstulping naar de nagel toe als jij hebt. Uiteindelijk heb ik hem door laten nemen, zo noemen ze dat geloof ik, bij de juwelier. Die schijnt het mooier te doen dan de medici en vond dat ik wel wat eerder had kunnen komen, maar het was zo gepiept en deed geen pijn. Het goud is duur en vergroten vast ook, de mijne ligt nu opgeborgen, want manlief mag geen ring dragen vanwege te groot risico op het werk. De moet in mijn vinger, die achterbleef, is nu na drie jaar weg. Bedenk dat een vinger zonder ring beter is dan een hand zonder ringvinger, zei mijn man. Hij had gelijk natuurlijk.

nicolette zei

21 jaar,
da's een heel volwassen huwelijk!

Gefeliciteerd!
(en tjonge, ik voel me opeen zo "piep" met onze 11 jaar. Terwijl we toch even oud zijn...)

Sjaantje zei

Wauw 21 jaar!! Gefeliciteerd !