Uitgelezen 2019

vrijdag 14 oktober 2011

DWZI een stiekeme bijzondere buurman en een bus spuitslagroom

We hebben een Bijzondere Buurman.
Hij lokt katten van heinde en verre en vertroetelt ze met een hoop 'Llllliefde'' , zoals hij het zegt. 'Ja,' zegt hij dan, 'vandaag heb ik alleen maar lllllliefde, llllllíef-de.' En de katten eten uit zijn hand, spinnen tevreden en vlijen zich rond zijn benen.
Op andere dagen krijgen ze kaas, worst of druiven en altijd staat er een bakje water klaar.

Gisteren zag ik hem, vanuit het raam boven, snel om zich heen kijken of er iemand keek en toen een flinke dot slagroom spuiten in de bek van een poes. Al gauw stond het complete kattenleger uit de hele wijk om hem heen.



Ik weet niet waar dit eindigt. Wel weet ik dat zijn andere buurvrouw werkelijk een gruwelijke hekel aan 'die beesten' heeft.
Meer Deze week zag ik? Klik!

16 opmerkingen:

Elma zei

Mooi illustratie zeg!

Jeanet zei

Prachtige afbeelding!! 'k Zou hem zo aan de muur hangen.
En zo'n buurman.....helemaal geweldig!!

Evelyn zei

Ghehehe, hij houdt zeker nog meer van vette katten..! :-) Heerlijk toch, zon man die geniet! En die andere buurvrouw moet hem juist dankbaar zijn, want de katten komen vást liever bij jouw buurman dan bij haar..! Mooie afbeelding! leuk voor sinterklaas? (voor de buurman dan he..) Haha!

Anoniem zei

Whahahaha, slagroom spuiten in een leger katten en dan ook nog schichtig om zich heen kijkend!

Gwennie zei

O jee, en jij?? Hoeveel houd jij van 'zijn' katten??

Aritha V. zei

Echt kunst, die illustratie. Geeft precies weer wat je vertelt. Ik had het wel willen zien.

Dieuwertje zei

Wat een geweldige buurman en wat een super illustratie van je buurman.

merula zei

ow jee.... ik ben door het bizarre verhaal helemaal vergeten naar de illustratie te kijken (zal ik zo nog even doen). Ik ben zelf niet zo'n katten-fan maar worden die beestjes daar niet ziek van enzo?

Mrs. T. zei

Prachtige tekening. Tja, gek van poezen, maar of dit nu zo verstandig is?

Trudy zei

Vreemde buurman... ben gek op katten hoor, maar om ze nou slagroom te voeren?!?

maarnietvangrijs zei

Ha ha, dit klinkt heel erg als Jiskefet of Koot&Bie. En dat kun jij zomaar vanuit je raam bekijken!!

CdeV zei

en ga je nu ook onmiddelijk verhuizen..?

Anna zei

Prachtig verhaal én tekening!!

willem zei

Prachtig omschreven hoe iemand onder het mom van ware dierenliefde genadeloos een stel katten langzaam maar zeker vermoordt.
Als het een kattenliefhebber is moet hij er meteen mee stoppen en als het een kattenhater is; er zijn snellere en meer humane methoden om een kat te doden.

Anoniem zei

Grinnik....."aparte buren" heb jij! Hihi!

Maar man oh man: wat een schitterende plaat erbij! Wie van jullie heeft die gemaakt?

marion zei

hihihihi wat een leuke buurman