Uitgelezen 2019

zondag 30 oktober 2011

Het PPPappelstroopdieet. Werkt gegarandeerd! 100% kans op succes!!!!

16 kilo, 12,5 las ik ook al ergens en zelfs 28 kilo! Opeens lees ik allemaal logjes met succesafvalverhalen. En bij mij wil het maar niet vlotten. Gelukkig heb ik allerlei excuses om niet aan ingewikkelde diëten en extreme lichaamsbeweging te hoeven. - Ik slik Prednison en allemaal andere enge medicijnen, dan ben je sowieso al zielig en dubbel de pineut, want hongergevoel blijft altijd knagen en al helemaal als je aan de lijn doet.
- Ik mag niet te veel eiwitten en niet te veel zout. Dus da's lastig. Dr. Frank en consorten vallen bij voorbaat al af.
- Ik ben altijd moe. En voor extreme lichaamsbeweging moet je wel een beetje energievoorraad hebben. Die heb ik niet.

Eerdere pogingen strandden. Te fanatiek, te tijdrovend, te energierovend. Te streng voor mezelf. Iets met minimaal anderhalf uur per dag als een gek Wii-en en amper eten. Nee. Gek hè? Dat werkte dus niet.
Dus bedacht ik wat wel werkt. Het PPPappelstroopdieet ©. (PPP staat voor PurPerPol.) En het heeft vier principes die je uit je hoofd kunt leren.

1. Wees altijd lief voor jezelf en voor anderen. Dus deel die boerenbelegen kaas, taart en chips uit aan wie er ook maar in de buurt is. Dat je huisgenoten moddervet worden geeft niets. Bovendien geldt bij mij thuis: de mannelijke Pollen kunnen best wel wat extra wintervet gebruiken. En neem zelf een vurrukkulluk mandarijntje. Of een heeeeeeeerlijk crackertje met appelstroop.

2. Beweeg elke dag. Ook al val je neer van vermoeidheid, geeft niet: vallen is ook beweging. Een uurtje Wii-en, boodschappen doen, koken, fietsen, lopen, schoppen met je laarzen door de herfstbladeren, dat moet lukken. Of: maak hoelahoepbewegingen in de rij bij de kassa ;), ren je suf onder het tandenpoetsen, poets al douchend de voegen tussen de tegels in je badkamer met een tandenborstel, dans op sinterklaasliedjes. En neem nog een toastje met appelstroop.

3. Eet een boterham met appelstroop. Of iets anders wat je eigenlijk niet zo heel graag lust. Voor een ander is dat misschien wel fruithagel, jam met zonder extra suiker, tomaat of hüttenkäse. Of kroket, maar dat is dan weer niet zo heel slim. Ik heb ook liever boerenbelegen op brood, maar appelstroop heeft voor mij een gezonde, magere klank en bij het idee alleen al voel ik me sterk en verstandig. En als je je sterk en verstandig voelt, val je echt gemakkelijker af.

4. Weeg jezelf elke dag. Ja. Iedere dag. Dat druist in tegen alle verstandige principes van artsen en dieetgoeroes en weet ik veel. Maar af en toe moet je daar tegenin durven te gaan. Een beetje uit de band springen, dat is alleen maar goed. Eigenwijs durven zijn en zelfstandig bedenken wat goed voor je is. Voor mij is het verstandig dit elke dag te doen, want dat houdt me scherp en gemotiveerd. En bij succes neem ik er gezellig nog een beschuitje met appelstroop op.

Ik ben er alleen nog geen kilo van afgevallen. Maar morgen begin ik er echt mee.

6 opmerkingen:

Pikestreet zei

haha, vallen is ook beweging!

Trudy zei

Nou succes maar weer dan.... en appelstroop, ach er zijn ergere dingen om op je brood te smeren, toch??

merula zei

iew ik vind appelstroop vies!
Maar goed. Hoelahoepse ;)

Mrs. T. zei

Weet je wat lekker is? Een bruine boterham met kaas en appelstroop. Heerlijk! Of past dat niet in je dieet?

Fokelien zei

Prachtdieet! En vooral de zin: "" Eigenwijs durven zijn en zelfstandig bedenken wat goed voor je is."
Ga zo door hoor!

Zeeuwse Mama zei

Ik vind het ook heel gezond, en passend klinken bij jou ;-))
Wat mrs T zegt, eet mijn Lief ook altijd ;-)