Uitgelezen 2019

vrijdag 28 oktober 2011

DWZI iets met kringloop

Een prachtige herfstwandeling gemaakt. Ik krijg gelukkig steeds meer oog voor de pracht en het wonder van de jaargetijden. Voor de kringloop van de natuur. Ik kan enorm genieten van het prille lentegroen, van het volle zomergebladerte, van de warme herfstkleuren, maar inmiddels ook al een beetje van de kale winter.


 Enorme paddenstoelen gezien, op een omgevallen boom.


En tot slot nog een ander kringloopverhaal. Van oude T-shirts maak ik een zitzak voor Kunstpol. Ik knip de hele mikmak aan repen en haak met naald 15 alles roetsjroetsj in elkaar. Uiteindelijk wil ik 'm vullen met bijvoorbeeld gedroogde maiskorrels (iemand een beter idee?). Man, wat gaan er veel T-shirts in zo'n gevaarte! Ik vind 'm ontzettend gaaf worden, maar ik heb nu echt bijna geen oude shirts meer. Echt cool om ze zo te hergebruiken. Op de foto lijkt het een wat vormeloos geheel, maar dat valt in de praktijk erg mee.

Meer DWZI? Klik!

15 opmerkingen:

Trudy zei

Wat een geweldig idee! Het lijkt wel een beetje op zspagetti wat je momenteel veel ziet. En als je dan zo ook nog meewerken kan aan het milieu, wat wil je nog meer? Zoon ook nog blij, heerlijk toch? Fijn weekend!

Christina zei

Maïskorrels zijn te zwaar denk ik. Ik zou boekweitdopjes nemen. Hier o.a. te bestellen: http://www.dehoopklarenbeek.nl/web/index.php?p=productMore&iProduct=204
En ook nog eens op veel punten af te halen.

Elma zei

Leuk idee!!

Anoniem zei

Wat een gave zitzak!!! Hij wordt ontzettend mooi, leuk idee, Lydia!

Mrs. T. zei

Gaaf zeg die zitzak!

merula zei

wow, dat moet een werk zijn..... Wel erg leuk om zo de oude shirts te hergebruiken!
Van het weekend staat er bij ons weer een herfstwandeling in de planning. Heerlijk!

MN zei

Misschien kun je de vulling ook in de recycle-hoek vinden, oude kussen of zitzak-vulling bijvoorbeeld?

Lies86 zei

Je kan volgens mij bij de fatboy de inhoud bestellen die daar normaal in gaan!
http://www.fonq.nl/product/fatboy-navulling/15021/?gclid=CIGi3YemjKwCFYNJ3god2wdYmA

Hier nog meer keus:
http://www.zitzakkenshop.nl/0/2673/zitzakvulling/

Anoniem zei

Mooi! Kringloop t-shirts bijhalen met en vullen met kringloopkussentjes? Of IKEAkussentjes, die hebben ook een mooie prijs en zijn dan fris/nieuw. Trouwens: van de IKEA hebben we ook ene keer een opblaasbare vulling gekocht op de rommelmarkt, stevig plastic dat je dan ook weer klein kunt maken als je de zitzak weer op wilt ruimen.

BEn benieuwd naar het eindresultaat!

Sansje zei

superidee! Nog oude tshirts nodig?

ik dacht aan die piepschium-chips die in postpakketten als beschermend verpakkingsmateriaal worden toegevoegd? maar boekweitdoppen zijn zeker aan te raden, het zit stevig maar veert toch mee. en het is een afvalprodukt bij de bereiding van boekweitmeel..dus ook een vorm van recycling.

Inge zei

Wat gaaf!

Fokelien zei

Cool! Wat ben jij goed bezig in de kringloop der dingen! Ik heb nog wel wat witte t-shirts die helemaal 'op'zijn.
Veel plezier met verder haken!

Franca zei

Mooi! Het vul-idee van Schone vrouw lijkt me het beste ( en inderdaad het schoonst).
Franca.

sillie zei

wauw.... goed idee om zo je oude t shirts te hergebruiken en t word nog gaaf ook...maar wat een werrruk????

Bree zei

vullen met hooi!!