Uitgelezen 2019

zaterdag 6 maart 2010

Foto

Grote Pol schrijft voor een tijdschrift. Voor het komende nummer vroeg de redactie de schrijvers een foto van hen met hun man of vrouw op te sturen, voor in de inhoudsopgave. Dat nummer gaat over relaties, of zo. Vandaar.
Nou, leuk.
Maar niet heus.
Dat snelle verzoekje heeft me zelfs een aantal tranen gekost.
Ik was al nooit zo blij met foto's waar ik ook op sta, maar met mijn fijne prednisonkop wordt het alleen maar erger. De internist zei het donderdag (gelukkig) ook: ik reageer erg sterk op de prednison, en daarbij doelde hij vooral op de bijwerkingen. Terwijl hij dat zei krabbelde hij in mijn dossier de datum waarop ik weer voorzichtig wat mag gaan afsnoepen van mijn dagelijkse dosis van dit wondermiddel. 1-1-2013. Holladiejee.

Dat tijdschrift moet het in de tussentijd maar doen met een oude trouwfoto. Ach, Grote Pol staat er daar (ook nog) leuk op.

5 opmerkingen:

Mirjam zei

Jeetje, wat een vooruitzicht....bijna drie jaar :(((

Kan me voorstellen dat dat wat tranen heeft gekost.

((())) (kan er niks aan doen dat ik de neiging blijf houden om je een knuffel te geven ;))

Karien zei

Ik weet gewoon niet goed wat ik kan zeggen... het woordje volhouden krijgt nu wel een bijzondere lading. En inderdaad, een trouwfoto past toch wel heel mooi bij het thema relatie!

Clarien zei

ik heb nog wel wat geniet-tips, niet voor een prijs hoor maar omdat het je wat tegenzit..

met het gezinn een dagje in bed (op een zondag), iedereen blijft in bed en het communceren gaat roepend, en de 1 maakt ontbijt en de ander verzint een aktiviteit (5x door alle kamers van het huis rennen en wie dan als 1e weer in bed ligt) en de 3e moet zorgen dat iedereen constant genoeg te lezen heeft etc

wij hebben dat 1x gedaan in een voorjaarsdip (van mij) op een slecht weer dag - was geweldig!

andere tip: Een-Dag-Uit-Het-Leven-Van: je maakt een film over een dag uit jullie leven met allemaal korte fragmentjes van bijv tandenpoetsen, ontbijt, vertrek naar school, etc etc - leuk om te doen maar ook om later terug te zien

3e: ga een dagje met de trein en stap uit in een onbekende stad en ga gewoon wandelen en om je heen kijken en laat je leiden door je intuitie, dit straatje in, daar een kop koffie drinken, met die of die een praatje maken, ergens in een parkje zitten.. -helemaal zonder plan of doel, gewoon kijken, luisteren

4e: vraag adressen van mensen die je blog volgen en of je eens spontaan langs mag komen voor een kop koffie en een praatje

gerrie zei

Prednison, ik weet hoe je je voelt. Meer dan twaalf jaren en veel per dag. Voor mijn gevoel wagonlading. Zelfs als je stopt krijg je je lijf nooit terug. Ik slik die rotzooi al 33 jaar niet meer maar de bijwerkingen zijn er nog steeds. En dan die botontkalking. Ik neem gewone vitamine D tabletjes. Ik voel met je mee. Sterkte in ieder geval.
hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Anoniem zei

Ach..dat is een lange tijd om nog vol te houden.......en even over die foto: Een trouwfoto vind ik altijd leuk. Maar: Je bent goed zoals je bent Lydia! Of met of zonder kaas-hoofd, met meer of minder haar....je bent gewoon geweldig!


“Ik hou van jou”zegt God
Hij is ten diepste met jou bewogen
En is begaan met jouw levenslot
Jij bent een parel in Zijn ogen.

Ook al zie je het niet altijd
En merk je er vaak niets van
God is het die jou steeds leidt
Hij heeft met jou een plan.

God houdt zielsveel van jou
Hij is steeds met jou begaan
Hij blijft Zijn beloften trouw
En biedt Zijn grote liefde aan.

Gods liefde is ongekend
Het gaat alle begrip te boven
God houdt van jou, zoals je bent
Dat een ieder Hem moge loven.

Fedde Nicolai