Uitgelezen 2019

donderdag 11 maart 2010

Brei verrast

Vandaag kreeg ik een pakje van Sillie, met leuke dingetjes, kaartjes en een boekje. Dank je wel, Sillie, superlief van je! Ik ga de zaadjes zeker planten, maar ik weet niet of ze het in mijn schaduwtuintje zullen doen, daarin doet namelijk niets het. Komt misschien ook wel omdat ik er te weinig aan doe... (Blogje hierover volgt vast nog een keer.)
Ik was dus blij verrast door dat pakje. En waarom schrijf ik dat nu cursief?
Omdat ik terug moest denken aan een verspreking van een week of wat geleden. Ik was in de wolwinkel en kocht drie bolletjes wol, waarvan twee dure en één goedkope. De woljuf dacht dat het drie goedkope bolletjes waren en noemde dus een laag bedrag. Ik was verbaasd en zei dat het niet klopte. 'Ach,' zei ze, 'wat fijn dat er nog eerlijke mensen zijn.' Toen versprak ik me en zei: 'Ja, ik was al brei verrast, uuuh, blij verrast.' De woljuf glimlachte een beetje zuur, maar ik vond mijn eigen verspreking eigenlijk wel meesterlijk...
En ach, ik plak er nog even een bewogen fotootje bij van mijn breimandje met het begin van de muts die ik voor Rastapol (hij wil opeens niet meer Kunstpol heten, 't is toch wat) brei. Derde versie inmiddels. Ik was eerst lekker creabea bezig met allerlei patroontjes en gaatjes etc., maar die muts leek te weinig op de muts van Bob Marley-himself. Het moest rechttoerechtaan. Daarna breide ik een te kleine muts, momenteel hopelijk de definitieve versie.

6 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Leuk cadeautjes krijgen. Breien is echt helemaal niets voor mij.

Karien zei

Ziet er goed uit hoor, die muts!

baasbraal zei

Je kent die van die mevrouw die een man op bezoek kreeg met een hele grote neus? Ze was alsmaar bang dat haar kind er wat van zou zeggen: Toen ze hem koffie gaf, zei ze: "Wilt u suiker en melk in uw neus?"
Lekker breien. Ik ben het met Toaske eens: niks voor mij. Alleen als ik er een film bij kan kijken doe ik het en zo goed kan ik niet breien.

sillie zei

Oh,hoop dat je het booekje leuk vind...(beetje eng vond ik het wel, want wat ik leuk vind,hoeft een ander niet zo geinig te vinden) :-) enige marley muts... gaat zoonlief/rastapol die dan ook echt dragen??

Aritha Vermeulen zei

Leuk!
Hé wat een felle kleuren, echt leuk.

Anoniem zei

Hihi: een Bob Marley muts met patroontjes. Nee dat kan inderdaad niet. Haha!

Succes met je Fial Version en gefeliciteerd Rastapol met je nieuwe naam!