Uitgelezen 2019

vrijdag 11 juni 2010

Vraagje: Are these boots wel made for walking?

Ik had schoenen nodig. Goede, stevige wandelschoenen. Helaas. Want ik ben niet zo'n schoenerig typje. Zodra de maand maart aanbreekt, de krokusjes bloeien, het zonnetje een beetje kracht krijgt en het buiten naar lente ruikt, gaan die warme, grote, stijve laarzen kriebelen en wil ik sandaaltjes aan. En met ongeveer 12-rondje in de lucht-C gebeurt dat ook. Ongeacht of het eigenlijk toch te koud is, of te nat, of te winderig. Sandaaltjes of birkies, ook goed. En daar loop ik dan op tot halverwege oktober, of langer. Maar dan, ja dán, als het koud (onder de 10-rondje in de lucht-C}, en nat en guur en herfstig en winderig wordt, wil ik ook wel weer even tijdelijk m'n laarzen aan.

Maar een beetje steun en een goed voetbed is wel errug handig voor een vermoeid persoontje als ik. Ook in de zomer. Dus ik treinde naar Mijn schoenenwinkel. Waar ik bijna altijd mijn schoenen koop. En daar paste ik heel wat modelletjes. Van die Verstandige schoenen. Met een Anatomisch Voetbed. En een Hielstabilisator. En een Ergonomische hak. En een Bewust profiel.

Ik kocht een paar Verstandige schoenen. Duur ook. Uiteindelijk. Nadat de verkoopster voor de tigste keer heen en weer naar het bewaarzoldertje was gerend en in ademnood dreigde te geraken. Ze was ook niet meer van mijn leeftijd, dan krijg je dat. Kuch.
Het duurde even, want Grote Pol was er niet bij en dan ben ik DUS besluiteloos. Niet dat ik me wat aantrek van zijn commentaar, dat nu ook weer niet. Maar Grote Pol noopt mij nu eenmaal tot het nemen van beslissingen, tot slagvaardigheid en daadkracht. Heel handig, zo'n man achter je.

Kom ik thuis. Laat ik de schoenen aan Grote Pol zien. Zegt ie dat ie ze niet mooi vindt. En dat Mooi wél samen kan gaan met Verstandig. Als hij dat in de winkel had gezegd, had ik me er niets van aangetrokken, maar nu hij het thuis zei, dus wel. Twijfel. Grote Twijfel...
Ik trek die schoenen nog eens aan en ja, hoor. Ze zitten thuis lang niet zo lekker als in de winkel. En mooi zijn ze inderdaad niet erg. Maar ook niet heel erg niet. Eigenlijk gewoon, normaal. Zoals Verstandige schoenen horen te zijn.
Dus ik ga maar eens naar de site van dit Verstandige Schoenenbedrijf. En daar zie ik Onthutsende Dingen. Want schoenen die ik in de winkel echtecht te duur vond om te passen, waren daar afgeprijsd. Tot net zo duur als de mijne. Gratis thuisbezorgd. En als ik die tijdens een WK-wedstrijd met Nederland koop (en de tijden stonden er gelukkig bij, anders zou ik ze echt niet geweten hebben) krijg je ook nog 's 20% korting. En dat tikt aan bij Heel Verstandige schoenen. Met een anatomisch voetbed enzo.

Wat nu, mensen? Wat nu?
Lak hebben aan de mening van Grote Pol? Die schoenen nog eens passen, maar dan gewoon met sokken aan? Terugtreinen? Ruilen? Heel lief en zielig geld terug vragen?
Pfff, man, van die dingen, ja, van die dingen.

7 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Ik zeg terugbrengen en profiteren van die aanbiedingen en zo.
Een foto van de schoenen is te veel gevraagd neem ik aan? ;-)

Anoniem zei

Je kan ze gewoon terug brengen,
en je geld terug vragen.
Ik ben kortgeleden naar podotherapie geweest, en over mijn
voet probleem gesproken, nu krijg ik aangepaste inleg zolen.
Ze maken een afdruk van je voet zolen,dan krijg je precies de goeie.
En je kan natuurlijk over al je voet problemen praten.
Hopenlijk kan dat ook in Ede.
(als je mijn raad wil aannemen)
Wat hebben jullie toch een fijne zoon, kunstpol zal wel heel anders puberen, denk je niet?
Maomi

Caro zei

alt+248 = °

Juud zei

gewoon ruilen!!!!!!!heb ik ook een hekel aan hoor maar die aanbieding tijdens de wk is wel erg leuk toch~!
ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Clarien zei

ik ben ook wel heel benieuwd naar de schoenen

wel een gedoe hoor, terugbrengen

ben je er niet al een beetje aan gehecht? ;-)

Pascale zei

Zonder twijfel: terugbrengen. Als je het zonde van de treinreis vindt, zou ik voor mezelf een excuus verzinnen om toch in de buurt van de schoenenwinkel te moeten zijn: Bijzonder Fijn Terras Met Bijzonder Lekkere Koffie, Sporadische Winkel Waar Je Al Heel Lang Naar Toe Moet, Boekwinkel Die Nodig Bezocht Dient Te Worden. Dan wordt het terugbrengen niet een reis op zich, maar een dingetje erbij.

En als je je niet dapper voelt: iemand anders laten terugbrengen. Eventueel in ruil voor een bon of zo - die komt wel op, ooit. Maar als ik je stuk lees, zie ik geen schoenen voor me die je met plezier gaat aantrekken. En onmiddellijk gaan bestellen bij die Verstandige Internetwinkel - nog voordat je die andere hebt teruggebracht. Dan heb je tenminste wél fijne schoenen waar je blij van wordt.

Anoniem zei

Terugbrengen. Zou ik doen.Want ik vind dan ook dat Mooi én Verstandig wel moet kunnen. Doe (moet) ik ook met mijn bijna blinde ogen. Goede schoenen kopen. Mooie. En verstandige.