Uitgelezen 2019

dinsdag 21 april 2009

Sokkenzooi

Grote Pol is bij ons de huisman en dat gaat prima. Niets te klagen. Niets? Nee hoor, niets te klagen.

Nou vooruit. Eén klein dingetje dan... Piepklein... 't Gaat enkel over sokken.

Nu Kleine Pol, Puberpol en ik zo'n beetje dezelfde schoenmaat hebben, is het voor Grote Pol heel moeilijk de juiste sokken in de sokkenla van de juiste persoon te leggen. De Polletjes zijn nog niet voldoende geconditioneerd (cq opgevoed) dat ze hun sokken altijd even uitschudden, voorweken, weggooien of uitpluizen (is wel nodig) voor ze in de sokkenwaszak gaan.
(TIP: koop een grote waszak en doe daar alle sokken en bh's enzo in, dan gaat dat spul ook nooit meer tussen je wasmachinetrommel en die rubberen rand zitten en ook niet in de motor, een of andere afvoerbuis of in het roosterdingetje waar je soms geld, paperclips, kogelhulzen of pluisjes uit kunt halen.) (Ik spreek uit ervaring.)

Niets is viezer dan je schone voet in een sok met toch-nog-zand te steken. En ik weiger sokken waar nog dennennaalden of halve heidestruiken in steken. Of sokken waar nog opgedroogde modderteenafdrukken in staan. Of sokken met gaten.
Maar De Polletjes hebben dan weer geen moeite met al mijn mooie bruine, gestreepte, zwarte en beige sokken. Dus koop ik alleen nog maar paarse en roze sokken. En sokken met bloemetjes. En panty's.
Want die zullen ze nooit-van-ze-lang-zullen-ze-leven dragen.

7 opmerkingen:

Zeeuwse Mama zei

Ik moet dan weer gniffelen om die kogelhulzen he ;-)
Leuk geschreven stukje ;-))

Anoniem zei

Hallo,

Ik herken het probleem. Ik vond het altijd ook een hele heisa om al die sokken weer uit te sorteren. Niet alleen paar bij paar maar ook nog eens iedereen zijn eigen sokken.
Ik heb het opgelost door iedereen een eigen wasnetje te geven (met kleurige koordjes gecodeerd. Alles wat ik nu nog hoef te doen is het op te hangen, iedere persoon zijn eigen plekje aan het rekje.

groetjes, Inge

Mirjam zei

hihihi

Willy zei

Heel herkenbaar, Lydia! Daarnaast zijn sokken hier geen lang leven beschoren, niet aan te slepen!

Weet Kleine Pol al iets meer over de uitslag van de boetseerwedstrijd?

Hier zit de avond4daagse er bijna weer op, yes! Inderdaad, wat een georganiseer. Kas zit nu in groep 7; ik denk dat hij volgend jaar nog een keer mee doet en dat het dan bekeken is!

Anoniem zei

ik ken het probleem, vind zelfs regelmatig sokken van mijn dochters in mijn kast en moet af en toe in hun kasten zoeken naar mijn sokken. Een enkele keer heeft het heerschap hier in huis zelfs mijn sokken aan. Geen wonder dat ik nooit sokken genoeg heb.....

Leuke blog trouwens. En heel veel sterkte met je ziekte.

groetjes Lydia (Uil)

Anoniem zei

Het lijkt me niet fris en niet comfortabel dennennaalden en stank van vuie sokken in en aan je b.h. te hebben, dat krijg je als je
alles in een wasnetje bij elkaar doet.Toch?
Sorry als ik je verkeerd begrijp.
Ik ben een beetje moe(der).
Maomi.

Purperpolletje zei

Mijn bh's en eigen sokken zijn resistent voor deze zaken. Ik denk dat het te maken heeft met een inmiddels opgebouwde immuniteit. Dat wat in mijn lichaam niet goed functioneert, gaat in die waszak uitstekend...