Uitgelezen 2019

zondag 26 april 2009

Keimoe

Grote Pol is jarig vandaag - ja, dank je - en het was gezellig. Een heerlijke lentedag, leuke cadeautjes gegeven en gekregen en we genoten. Bewust niet te veel mensen uitgenodigd, en wie mócht komen, kwam netjes, zoals we vroegen, tussen 14.00 uur en 17.00 uur. Taart gekocht, niet zelfgemaakt. Verder was het een 18+ feestje, dus geen 'gedoe' met kinderen. De Polletjes bedienden vriendelijk en accuraat (...) en ik kon de hele middag in een lekkere stoel blijven zitten.
Pa en Moe aten traditiegetrouw mee en ik kookte gewoontegetrouw een lekker maaltje. Maar ik had al heel wat voorwerk gedaan, dus ook dat was niet veel werk.
Maar toch.
Ik ben keimoe.
En ik weet nu waarvan het komt. Het is niet leuk dat te moeten constateren, maar het is volkomen legitiem geworden om eraan toe te geven. De eerste verjaardag hier bij De Pollen mét diagnose: SLE.
Proost.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wel legitiem, maar zo pfffff...... het blijft moeilijk, kan ik me voorstellen, alleen de buitenwacht heeft het nu ook geaccepteerd. (verandert dat het gevoel?)

Lydia

Ellen zei

En als de buitenwacht het niet begrijpt hebben zij een probleem, hoewel het lastig blijft, ook omdat ze het niet altijd zien. Maar dat is wel een voordeel van een diagnose, want als je zegt dat je moe bent zijn ze allemaal wel eens moe en dat is toch net even wat anders dan onze moeheid.
Sterkte, en feliciteer Silvester van ons, liefs Ellen

Anoniem zei

Lieve Lydia,op je laatste spot ga ik maar niet reageren, van pa had ik wel een betere foto gehad, over de mijne geen commentaar.
Wat ik wel wil zeggen is, dat jij een Gouden Griffel verdient!
Zondag mochten we aan tafel, toen de oranje braadpan op tafel werd gezet,wist ik het al, het was weer uit de kunst.
De chipolata pudding was nog kunstiger!
Van mij een Gouden lintje met een kroon er boven op!
Liefs Maomi