Uitgelezen 2019

donderdag 9 april 2009

Goede Vrijdag

Aan tafel gaat het gesprek over vasten op Goede Vrijdag. Bij ons altijd al een gewoonte en de kinderen willen we erbij betrekken. Dat willen ze zelf inmiddels ook best en ze bedenken een aantal dingen waar ze morgen wel mee kunnen leven...:
- een gewoon biscuitje in plaats van een lekkere koek,
- water in plaats van sap of limonade,
- geen spelletjes of internetten, wel voor een werkstuk werken op de computer,
- brood in plaats van warm eten (als ik voorstel om dan maar een keer spruitjes te gaan eten, krijg ik vermanend te horen: 'Nee, vasten is iets anders dan vies eten.').

Dan stel ik een gewetensvraagje: wat doe je als Buurjongetje je morgen buiten een paaseitje aanbiedt?
Puberpol antwoordt: 'Dan zeg ik: nee, dank je.'
Kleine Pol antwoordt tegelijkertijd: 'Dan stop ik die in mijn zak en eet hem pas zaterdag op.'

2 opmerkingen:

Mirjam zei

;o)))))

Helma zei

Hahahaha, kan me toch het meeste vinden in het natwoord van kleine pol. Wat nou geestelijk volwassen? ;-)