Uitgelezen 2019

vrijdag 3 april 2009

Beavis, Butt-head en nog zo één

Vanmiddag drie pubers over de vloer om een verslag voor Techniek te maken.

1.: Hé, Puberpol, heb jij dat papier van meneer B. nog?
2.: Huh. Neuh. Heb ik weggegooid denk ik. Huhhuh.
1.: Nou.... dan ga ik maar weer naar huis, denk ik. Haha. Huhhuh.
3.: Maarre, wanneer doen we het dan? Zullen we effe gamen?
2.: (hijst zich op uit halfliggende positie en slentert naar boven) Ik, uh, .... ga wel even kijken of ik het nog kan vinden....

1.: Ohhh, ik heb hier echt geen zin in. Ik heb zin om te ruften, huhhuh.
3.: Nou, dat heb je op school al genoeg gedaan, hehheh.

2.: Gevonden! Jammer hè... Huhhuh.
1.: Inleiding. Typ dan, A.: in-lei-ding. Met een ei, ei. Huhhuh.
3.: Nou, dat was dus de inleiding.
1.: Maar wat moet daar dan in?
3.: Nou, ja, dat we het gedaan hebben huhhuh. En hoe we het vonden ofzo. O... nee, dat moet bij de evula... evualitie of zo.

.....

1. is inmiddels opgestaan, eet de pot met minimarsjes leeg (bij De Pollen kun je zoiets gewoon op tafel laten staan, realiseer ik me dan opeens) en speelt druk en irritant met zijn sleutels. Hij is z'n Ritalin vergeten in te nemen, dat verklaart een hoop.

2.: En al die anderen hadden het met paperclipsen gedaan, maar wij met magneten.
1.: Ja, want magnetisch is veel beter. Staal is altijd magnetisch.
2.: En aluminium dan? Dat niet!
1.: Nou ja, staal wel. Offe, ijzer bedoel ik, huhhuh.
2.: Ja, maar niet alle metaal is magnetisch...
1.: O ja, metaal. Bedoel ik.
3.: Maar wij hadden dus magneten, en die anderen niet, dombo's. Huhhuh.
1.: Nou, en dat rubberringetje was dus beter, want dat was handig.
2.: Dus wat typ je dan?
3.: We hadden een handig rubberringetje gedaan, want dat was handig.
1.: En het was glad. Dat was ook wel handig. We hadden het moeten scheren. Hé, schaamhaar scheren. Huhhuh.
2.: En er moet ook nog in dat het heel bleef als het naar beneden viel van dertig meter.
1.: Ja, huhhuh, alles valt naar beneden. Of moest het soms naar boven vallen, huhhuh? O, ik heb zin om te ruften....
3.: Laten we nou effe verder gaan. Hoe spel je parachute?
2.: Para en dan chute.
1.: Ja, chuten.
2.: Ja, die deed het echt vet goed. Daardoor ging die ook niet naar de kl..., uhhh, stuk.
1.: Ja, en dat hout was geen echt hout. Dat was ook vet slecht. Gewoon van dat nepspul.
3.: Dan zetten we dat bij de evulitatie, dat staat wel cool.
1.: Huhhuhhuh.
2.: Gggggg. Ja. Alle spijkers gaan daarin scheef.
1.: Typ dan dat het krakkemikkiger was en dat we de volgende keer echt hout willen.
3.: Ja, wat moet ik dan typen? U-ve-tu-la-tie
1.: Neeheeee, e-va-lu-a-tie. Wat betekent dat eigenlijk, huhhuh?

etc.etc.etc.
Ik heb nog steeds géén idee wat ze gemaakt hebben en waar dit hele verslag dus over ging...

1 opmerking:

Mirjam zei

Geweldig!

*grijns*