Uitgelezen 2019

zondag 5 april 2009

Mensen over de vloer

Vanavond komen er wat mensen over de vloer. Ineens zie ik dan de vieze gootsteen, de koffie- en andere spetters op de tegeltjes, de kringen op de tafel, de vingerafdrukken op de deur, de broodkruimels op de vloer. Anders heb ik daar niet zo'n last van, besteed ik er in elk geval weinig energie aan, maar op zo'n avond móet ik toch even een doekje pakken en het halve werk van Grote Pol afmaken ('ja, ik maak de gootsteen regelmatig schoon, hoor' - 'ammehoela troela, dít is niet schoon!') . Grote Pol is verantwoordelijk voor het huishouden hier, by the way.
SLE en gordelroos of niet, dit kan ik niet laten. Zou ik dan ook dat nog moeten leren loslaten?

3 opmerkingen:

Zeeuwse Mama zei

Oh maar ik geloof dat elke huisvrouw dat wel heeft als er volk over de vloer komt, ik heb er in elk geval ook last van, en ik weet dat mijn moeder ook altijd een extra rondje deed als er visite kwam 's avonds, of komt het dan uit de opvoeding? ;-)
Ik weet het niet, maar ik herken het in elk geval ;-)

Mirjam zei

O ja, ik herken het ook!
Alleen is Job hier niet verantwoordelijk voor het huishouden, maar ik zelf ;o)).

Ik heb geen afspraken staan voor morgen, maar anders had ik de vaat écht wel weggewerkt hoor ;o), en de rommel opgeruimd.

Ik heb er nu alleen even geen zin in :o))

Anoniem zei

O nu denk ik onmiddelijk weer aan iets wat ik als kind van 10 jaar al meemaakte.n.m. Mijn moeder was ziek , ik moest afwassen enz.
Buurvrouw kwam kijken naar mijn moeder, kwam langs me in de keuken
ze zag de vieze gootsteen en ze gaf me gelijk goede raad(wat ik toen heus niet erg vond)
Ze zei als de gootsteen schoon is lijkt de hele keuken schoon!
Ik ben daar nu nog blij om, bij ons is de keuken dus altijd Schoon! makkie toch? Maomi.