maandag 6 september 2010

Wonderkind

Ik heb geluk, mensen. Want ik heb een wonderkind. Kunstpol. Hij heeft namelijk Drie Belangrijke Dingen ontdekt. Binnen één dag. En dat is natuurlijk buitengewoon goed voor een dertienjarige. Zeker voor die dertienjarige die het liefst de hele dag Torak en Wolf leest, óf met een MP3-speler op de bank hangt en af en toe vals meeneuriet, óf af en toe eens wat computert (lees: met een snelheid van 50 muisklikken per seconde één of ander spelletje doen).
En om welke bevindingen gaat het dan? Nou, hier komen ze.

1.Hij heeft een nieuwe multifunctionele leermethode ontwikkeld. Hij combineert daarbij het verder ontwikkelen van zijn zo innig gewenste sixpack én een recht gebit én een goede kennis der Engelse taal. Hoe dat in zijn werk gaat? Hij repeteert hardop de woordjes en maakt bij elk woordje een sit-up, en als hij het woordje niet meteen weet, maakt hij er drie. Voor straf. 'Want wie leren wil, moet pijn lijden,' zegt hij wijs. En om het extra effectief te maken doet hij daarbij óók nog zijn beugel in.

2. Dat hij niet dooreet ligt niet aan hem, concludeert hij na jaren zwoegen en zweten op het eten. Aan wie ligt het wel? Dat bleek een wel Zeer Belangrijke Ontdekking: het ligt aan ons, zijn ouders. En waarom dan? vroegen wij ons af, en u vast ook. Omdat, zo realiseerde hij zich, Wij Hem Nooit Hebben Geleerd Hoe Hij Met Mes En Vork Moet Eten.
Nou.
DUS!!!
Dat is dus verschrikkelijk.
Welk een gebrek!
Welk een lakse ouders zijn wij!
Dit is waarlijk een geval voor het Algemeen Meldpunt Kinderverwaarlozing! En bel meteen even de krant!

Vanavond gaan wij onmiddellijk een herstelpoging doen.
We beginnen met les 1. De vork. Kunstpol krijgt een prakje Olvarit.
En we hopen dat het ooit nog goed komt.

3. De docent voor Nederlands en Duits heeft de ... op Kunstpol. Dat is wel duidelijk nu na twee weken.
En het komt nooit meer goed. Ook dat is duidelijk. Niets meer aan te doen. Het scheelt een heleboel werk en tijd. Kunstpol hoeft voor deze vakken geen huiswerk meer te maken, vindt hij, want het is toch een hopeloze zaak.
Deze docent heeft namelijk het brutale lef gehad Kunstpol maar een 6.5 te geven voor een opdracht. Terwijl Kunstpol altijd heel hoge cijfers haalt, maar dat wist deze goede man niet. Dat had hij wel even kunnen navragen bij de docenten van de brugklas. Bijvoorbeeld. En vorige week moest Kunstpol ook al strafwerk maken, terwijl Kunstpol bijna helemaal niets had gezegd tijdens de les. Bijna niets. Echt waar. Die andere kinderen, die zaten de hele tijd te kletsen. Maar hij niet. Ja nee ja, hij niet.
Want Kunstpol is een wonderkind. Een absoluut wonderkind.

8 opmerkingen:

Susanna zei

over de leermethode, ik weet niet of hij zich te oud voelt, maar er is een leuke website om woordjes te leren!
http://www.wrts.nl

en verder mooi wonderkind!! hahaha , zeker lekker aan het begin-puberen?!!!

Judith zei

hahahaha dat wordt nog wat..het schooljaar is net begonnen...

Toaske zei

Wat een heerlijke vent die kunstpol van jullie! ;-)

Kom Achterom zei

OOh voor zijn leven verpest hoor door jullie!! zo zonde niets meer aan te doen!! gewoon houden zo!! de wonderen zijn ze wereld dus nog niet uit!!
fijne avond
Yolanda

Greet zei

Het leven is wel moeilijk voor zo'n wonderkind, hoor. Ouders die hem geen goede manieren geleerd hebben waardoor hij problemen met eten heeft, een leraar die hem niet begrijpt en die hem veel te lage cijfers geeft voor zijn uitstekend werkend brein. Tjonge, tjonge, het is wel triest hoor. En dan moet hij ook nog zelf uitvinden hoe hij woordjes moet leren en daarbij zijn gezondheid bewaken moet. Eigenlijk toch wel heel erg knap.

Marjan zei

Haha, kostelijk!

mEET zei

hihi. geweldig om te lezen. sterkte met dit wonderkind! geniet ervan ;)

Sarah zei

Hahahaha! Ik lees mezelf :D