Uitgelezen 2019

dinsdag 10 februari 2009

Molmoe


Jarenlang leefde ik maanden toe naar elk nieuw seizoen van Wie is de mol? En als het dan ein-de-lijk zover was, installeerde ik me op de bank, pen en papier bij de hand, kinderen voortijdig afgevoerd naar bed, Silvester de deur uit, geluid hard (liefst met koptelefoon) en alles ook opnemen om achteraf terug te kunnen spoelen. Lijstjes bijhouden, website bestuderen, Molgesprekjes met meekijkende ouders en collega's op school en de dagen aftellen tot de nieuwe aflevering. De afgelopen twee jaar keken De Polletjes ook mee, onder de strikte voorwaarde van absolute stilte tijdens het gehele programma. Geen chips, want dat kraakt.
Maar dit jaar kan het programma me niet meer boeien. De aflevering van afgelopen donderdag staat nog klaar op de harde schijf en ik taal er niet naar. De Polletjes vragen er ook niet om, maar ach, zij hebben belangrijker dingen aan hun hoofd (kogels en aanverwante artikelen). Wat is dit? Ligt het aan mij? Of aan de AVRO? Ben ik uiteindelijk MOLMOE?

1 opmerking:

Mirjam zei

Job kijkt wel, maar bij mij wordt het élk jaar eigenlijk wat minder....

De finale wil ik misschien dan weer wél zien, want ik ben nieuwsgierig genoeg om te weten hoe het afloopt ;o))