Uitgelezen 2019

zaterdag 14 februari 2009

Genietmomenten

7.23 uur. Ik word wakker in mijn warme bedje en hoor de vogels fluiten. Ook die gekke vlaamse gaai, die perfect een mauwende poes imiteert. Heerlijk, het voorjaar begint weer. 's Avonds hoor je zo af en toe ook de liefdesliedjes van merels.

8.25 uur. Rustig opgestaan en heerlijk alleen beneden met de krant. Kopje thee erbij.

9.33 uur. Foto gemaakt van een prachtig bloeiende amaryllis. Verjaardagscadeautje van G. & A., nooit gehad zoiets, maar een wonder dat zoiets moois uit zo'n dorre bol komt.

10.25 uur. De zaterdagsudoku (de moeilijkste van de week) in de krant opgelost. Halverwege met het cryptogram. Echte zaterdagtraditie: lekker lang turen, dan weer op het cryptogram, dan weer even de sudoku.






11.24 uur. Ook het laatste woordje in het cryptogram is ingevuld. Ik ga de oplossing weer inzenden, ik wil ook wel eens een boekenbon winnen.




12.15 uur. Eventjes harp gespeeld. Kom ik anders nooit aan toe, vandaag wel. Lekker.

13.20 uur. Op de markt twee grote knopen gekocht voor de bodywarmer die ik aan het naaien ben. Het lapje was afgeprijsd van €69,95 per meter, naar €9,95 per meter. Dat was ook al zo'n genietmoment.


14.30 uur. Met Grote Pol maak ik een fietstochtje naar een kachelzaak. Langs de spoorlijn, mooi uitzicht rechts. Stinksloot links geeft niet. Nieuwe kachel wordt niets, scheelt ook weer geld.

15.33 uur. Mooi vaasje gekocht bij de kringloopwinkel voor bij de verzameling.

17.15 uur. Besloten zelf een lijst voor een spiegel te gaan maken. Leuk idee erbij voor op mijn lijst.

18.07 uur. Blogje geschreven en gepubliceerd. (Ja, die tijd die eronder staat, klopt niet.) Heerlijk geurtje van tomatensoep in huis. Lekker vers stokbrood.

3 opmerkingen:

Lydia zei

hee Lydia
Had een tijdje niet gelezen, dus had nog een aantal leuke blogs tegemoed. die van Dyslexy was geniaal:) ik haal Jozes en Mozef ook altijd door elkaar haha!

Maar he, dit klinkt als echt een leuke dag!:) en die bodywarmer ziet er mooi uit!

Andere lyd

Zeeuwse Mama zei

Oh je speelt hárp! Geweldig! Dat wilde ik als kind al, een paar jaar geleden een aangeschaft, maar toch weer verkocht... met de kinderen komt het er niet van om les te nemen en door te zetten...
Maar het blijft een stille wens...;-)
Ik speel verder wel panfluit, blokfluit, gitaar en citer hoor, ook leuk ;-)

Anoniem zei

Van je blog 'genieten' genoten, ook de andere blogjes zijn elke keer weer verrassend,ontroerend, blijmakend,tranentrekkend, humorvol en opwekkend.
Steeds weer een verrassing als ik purperpol open.
Die pre(t)nison pillen zijn inderdaad peppillen die bij jouw een enorme blogproductie teweeg brengen.Wat een energie is er zaterdag weer vrij gekomen!Paton