Uitgelezen 2019

woensdag 11 januari 2012

Waterraket en rookmelder

Vandaag kwam Kunstpol met z'n eerste onvoldoende van dit schooljaar thuis. Voor technologie. De Polletjes hebben niet zoveel met dat soort vakken, ook al lijkt het wel heel wat. Ideeën zat, maar totaal onrealistisch. Zo kwam een van de Polletjes laatst bij zijn opa met een stuk oude fitting van een gloeilamp uit de Tweede Wereldoorlog. Een roestig gevalletje, geen glas meer te bekennen en de stroomdraad ontbrak. Of opa die weer kon laten branden. Opa kan veel, maar niet alles, bleek.
Ach. Opa van z'n voetstuk gevallen, de Polletjes wéér een illusie armer.

Ik ben allang blij dat ze hun eigen fietsbanden kunnen plakken. Alhoewel? Mijn hulp is daarbij wel erg gewild en meestal hard nodig.

Van Grote Pol kunnen ze het niet verwachten, die man is gezegend met twee linkerhanden. De batterijen van de rookmelder vervangen is al te veel gevraagd. Verder is hij best lief, hoor. Soms.

Toen de Polletjes nog klein en avontuurlijk waren en ik nog dacht dat ze wel een beetje technisch talent bezaten, bekeken we samen deze site.
Met de waterraket hebben ze het meest lol gehad. Gewoon van een leeg drinkflesje, niks geen gedoe met vleugels eraan. Het enige lastige is het vinden van een gaaf fietsventiel, inclusief stukje binnenband. Bij de fietsenmaker zijn ze zo te krijg, maar meestal mist er dan een stuk ventiel dat je juist nodig hebt.
Van harte aanbevolen, ook voor meisjes, want hier in huize Pollenstein leert de ervaring dat technisch talent niet gekoppeld is aan een bepaalde dosis testosteron ofzo. Nee, we zijn roldoorbrekers.

Als u mij even wilt verontschuldigen, ga ik even iets leuks doen met de rookmelder.

3 opmerkingen:

CdeV zei

lachen! dank voor de tip :-)

Gerda zei

Hahha, nou manlief heeft geen linkerhanden, maar voordat er ook maar iets gemaakt is gaat er wel een tijdje overheen ...

Leuke site trouwens, ga ik eens even nader bekijken!

Tom zei

Leuk dat je van een drinkfles zoiets kan maken!