Uitgelezen 2019

dinsdag 31 januari 2012

KÁKgeld

Van het CAK kreeg ik zomaar weer even vijfhonderd en nog wat eurootjes. Omdat ik ziek en zielig ben. Een fijn potje voor wat extraatjes. Ik besteed het geld aan leuke dingen die ik toch ook wel moet kopen, juist omdat ik chronisch ziek ben. Vorig jaar waren dat goede schoenen en de Wii Fit-plus. Ik hield nog flink wat over. Maar ik hou ervan om wat te sparen. In een potje.
Dat potje noemen we hier lekker ordi het KÁKgeld. En ja. Dat bewaar ik dus in een KÁKpotje.

Ik overweeg van een deel van dat geld een zwemabonnement voor de komende vier maanden te kopen. Zwemmen is een goede lichaamsoefening voor mij. Geen druk op gewrichten enzo. Twee vriendinnen zijn zo gek om ieder een keer per week met me mee te zwemmen, dus zo ligt uw Purperpolletje de komende tijd heel wat keertjes te weken in een chloorbad. Zwamzwemmen, zo noemen we het.

Toen Parapol, zwembadhater, van mijn plannen hoorde, zei hij droog: 'Dan gooi je wel mooi je KÁKgeld in het water.'

7 opmerkingen:

Christina zei

Als je naast het zwamzwemmen ook nog wat zwemzwamt past dat tuniekje zo.

Neeltje zei

Een goed idee! En nu als een Razende Roeltje baantjes trekken dan pas je binnen no time in dat énige tuniekje van je!

Mrs. T. zei

He bah, kakgeld in het water. Als dat maar geen verontreiniging oplevert.

Fokelien zei

Hier wordt een nieuwe Maarten vd Weijden geboren zie ik! Snelle tijden maken he! :-))

Inge zei

Prima besteding!

Franca zei

Goed doel voor kakgeld!

Eveline zei

Als je nog KAKgeld over hebt: het leuke tuniekje een maatje groter, om er nu al in te stralen! En dan die andere eventueel voor over vijf kilo. Goed plan?

Groetjes,
Eveline