Uitgelezen 2019

dinsdag 24 januari 2012

Pukkie is dood

Pukkie, de hamster van Ruben waar ik laatst nog over schreef, is dood. Ruben maakte er bij mij een verhaal over. De mooiste zinnen:

B. vond hem en toen riep hij: Pukkie is dood. Mijn moeder dacht nog: dat is geen leuk grapje, B. Maar het was echt.

A (zusje) ging naar boven. We wisten niet wat ze ging doen. Maar ik denk dat ze even alleen wilde zijn.

We maakten eerst een heel diep gat. Toen deden we Pukkie een mooi theedoosje. Ik legde haar in het gat. Ik mocht het eerste zand gooien. Toen B., toen A. en toen Papa en toen was Pukkie begraven. We zetten er een stokje op. Zo zullen we Pukkie nooit vergeten.

Toen het avond was, ging ik naar bed. Toen moest ik opnieuw huilen. Het barstte gewoon helemaal los. A. heeft me zelfs gehoord.

Er moest nog een droevig hamsterplaatje onder. Samen googelden we wat, op zoek naar iets geschikts. Ruben koos voor dit plaatje ;)

9 opmerkingen:

Inge zei

Wat sneu voor Ruben, maar zijn verhaaltje is goed!

Christina zei

http://www.google.nl/search?q=sad+hamster&hl=nl&client=firefox-a&hs=j94&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tt4eT5PmIMGF-wbmqODKDw&ved=0CCYQsAQ&biw=1152&bih=755

ze zijn er wel, alleen moet je ff in het engels zoeken. wat een droevig verhaal. Krijgt Ruben nog een nieuwe hamster?

Jet zei

Och dat is wel heel sneu ja. Hamsters worden sowieso niet oud, een jaar of 2, maar dit is wel snel. Ik gun hem een nieuw lief hamstertje, al was het alleen al om hem enthousiast te houden voor je lessen!

It's me zei

Achhhhh wat sneuuuuu...arme Pukkie....xxx..

merula zei

gecondoleerd

Saskia zei

ach gut ... wat zielig maar wel mooi hoe hij het verwoordt heeft! Een waardig afscheid van Pukkie ... en verdriet hebben mag hoor!

Trudy zei

Aggossie...

Blauwe Druijffjes zei

Ach... kinderverdriet... mooi verwoord!

Anoniem zei

Wat lief dat Ruben Z'n hart zo bij jou uit stort, goed voor hem,vertrouwelijk.
Maomi