Uitgelezen 2019

dinsdag 27 juli 2010

Verbannen

Ik word regelmatig uit mijn eigen huis verbannen. Mag me dan gewoon niet meer binnen vertonen en moet uit de buurt blijven van alle mannelijke Pollen. Het liefst zetten ze me dan op het balkon met de deur (van binnenuit) op slot.

Wat ik dan gedaan heb? Niets bijzonders. Ik ben gewoon een hele lieve mamaPurperpol en vrouwPurperpol. Ik knuffel en kus de Pollen hier regelmatig (alleen als ze dat willen en soms als ze het echt even nodig hebben ook tegen hun wil), ik voed ze, ik kleed ze, ik knip hun haren, maak grappen, doe gek, doe serieus, laat ze grotendeels hun gang gaan, spoor hen aan om toch de hoognodige dingen wel te doen (op tijd naar de wc, naar bed, uit bed, kamer opruimen, lichaamsbeweging nemen), hoor hun verhalen aan, stel intelligente en belangstellende vragen, geef soms zomaar chips of snoep, af en toe mogen ze zelfs ook even achter de laptop. Ik ben gewoon een superPurperpol. Iedereen zou mij wel in huis willen hebben, denk ik soms. Van mij heb je echt geen last, alleen maar lust.

Maar daar denken de mannen hier in huis dus anders over.

Wanneer denken ze daar anders over? Gewoon, als ik iets lekkers wil eten. Ik hou van dingen die zij niet lusten, namelijk. Haring bijvoorbeeld, met uitjes. Augurken. En gekookt ei. Of gebakken, nog lekkerder. En dat stinkt, vinden zij. Ik vind van niet. Het ruikt namelijk heerlijk. Maar ik moet dan dus met mijn bordje op het balkon gaan zitten.
Binnenkort wil ik voor het eerst mosselen koken en eten. Dat heb ik nog nooit gedaan en het lijkt me heerlijk. Maar ik weet niet hoe het ruikt als ik die dingen hier bij ons ga klaarmaken. Weet u dat? En lust u mosselen? Want in m'n eentje twee kilo wegwerken, dat is wel wat veel. Dat mag vast niet van mijn dokter, al die eiwitten. Dus hierbij van harte uitgenodigd om samen met mij op dit balkonnetje gezellig mosselen te eten. Met friet en een lekkere salade of zo. Hun porties friet eten de mannelijke Pollen dan gezellig binnen op, waar het niet tocht en regent en geen vliegen zijn.
En weet je wat ook leuk is? Even die Purperpolpoll hiernaast invullen, dan weet ik meteen of ik gek ben of niet. Schept dat ook weer duidelijkheid.

14 opmerkingen:

lenteroos zei

Ooohhhwww, wat een ellende met die mannen in huize pol. Het is een aardige uitnodiging voor een beetje terrasgezelschap - succes met de grootste mosselfan te vinden.

Kom Achterom zei

OOOh ik heb medelijden met je hoor!!
Ik ben blij dat ze dat hier allemaal lusten maar ja ik heb dan ook 2 meiden!! de oudste vroeg al toen ze klein was wanneer we weer roze wurmpjes gingen eten hihiiii dus ik heb geluk en mosselen dat stinkt behoorlijk hoor maar gewoon doen!! gaan de heren maar op het balkon zitten hihi met klotszak waar ze om beurten uit kunnen lurken!!!
Ik wens je succes en ik heb al even gestemd hoor
groetjes Yolanda

Mirjam zei

sorry, mosselen zal je mij ook niet zien eten....de rest wel en friet met salade zeker!! :)))

Anoniem zei

Mijn steun heb je!

Anoniem zei

Sorry, ik had in mijn enthousiasm-ongeduld een beetje te vaak op 'Reactie publiceren' gedrukt!

Purperpolletje zei

Ik zag het... Heb ze meteen, hup, definitief verwijderd...
Kom je gezellig mosselen eten?

Anoniem zei

Mosselen zijn heerlijk. Als geboren zeeuws meisje ben ik er dol op. Het ruikt wel naar vis als je het klaarmaakt, maar dat staat niet in het lijstje van je Pollen, dus wie weet doet er wel eentje mee. Groetjes, Sandra Robben

Jacqueline zei

Een groot deel van die 2 kilo komt van de schelpen, dus gewoon zo'n enorme pan voor jezelf klaarmaken, mosselen zijn heerlijk! En je weet hoe je ze moet eten hè, je gebruikt een lege schelp als knijpertje. Dat eet zo knus. :)

Enne, waarom gaan die Pollen niet gewoon zelf op het balkon zitten als ze last hebben van de stank?! ;)

Saralien zei

Haha, dat deden wij ook altijd met mijn vader. Haring eten, of krakende borrelnootjes, dat deed hij dan in de keuken terwijl wij ergens verderop dekking zochten...

Diana zei

Arme schat!!! Mijn steun heb je hoor lieverd!!! Van de week staan er ook mosselen op mijn menu, op z'n Italiaans in een soepje met geroosterd brood...jammie!!!
En zelfs mijn Uk is dol op haring, dus daar heb ik geen last van ;)

YKO zei

Ach ik hou ook van een aantal dingen niet, maar ze mogen van mij alles eten in huis. Dus kruip van je balkon en ga lekker in de keuken of zo zitten en geniet van je ding.

Veel succes met je mosselen ik heb ze nog nooit gehad maar ik zie ze mezelf ook nog niet eten.

Groetjes uit Friesland van Ineke

ChoCho zei

hmm, mosselen moet ik ook niet - maar hier in huis is het eten wat de pot schaft ;-)

Juud zei

nou ik heb liever gebakken mosselen.. want ik vind ze er eng uitzien maar ze zijn wel erg lekker..en met een laagje erom merk je daar weinig van

Fokelien zei

nee hoor je bent niet raar, ik hou ook van haring, en gebakken ei en... heerlijk.... mag ik bij je op je balkonnetje? Ik neem de haring wel mee! :-)))
Zie het van de zonnige gen-kant: even een ruimte heerlijk voor jezelf alleen! ;-)
Groetjes,
Fokelien