Uitgelezen 2019

woensdag 7 juli 2010

Tafeltje-dek-je, Purperpolletje-strek-je

Ik kookte vanavond een voorraadje menuutjes voor mijn papaatje.

Ik deed ze in zakjes.

En, ja, ik geef toe dat het er weinig appetijtelijk uitziet. Rodekoolstamppot, wie eet dan nou, 't is hartje zomer. Bloemkoolstamppot met een sloot jus erdoor, blègh. Hutspot in een blauw diepvriesplastic, wie verzint dat nou. En dan dat vleesch! Brrrr. Die arme kippetjes en varkentjes en koetjes.... verworden tot een vettig, glimmend hapje in een glibberig zakkie.

Ik hoop maar dat mijn papaatje elke dag z'n hapje keurig in het magnetronnetje mikt en er lekker van smult. Het tafeltje moet ie zelf dekken.

Dit Purperpolletje gaat zich strekken in haar bedje, want ze is MOE!!!!

4 opmerkingen:

Diana zei

Maakt niet uit hoe het er uit ziet....Paps heeft zijn "Groenten, Vleesch ende Aardappelen"...

Franca zei

Goed gedaan Purperpolletje!
En dank je wel voor je reactie. Ik neem je raad ter harte, en ga vandaag op de fiets naar Pa/opa.

groetjes, Franca.

Kom Achterom zei

Ik hou er ook wel van hoor!! die hollandse pot!! Kan er af en toe in de zomer best naar verlangen!
Mijn dochter zegt altijd gaan we nu weer eens normaal eten??? hihih
fijne dag
Yolanda

Mrs. T. zei

rodekoolstamppot? daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Misschien toch maar 'ns gaan maken. In de winter welteverstaan! ;-)