Uitgelezen 2019

vrijdag 28 augustus 2009

De Polletjes ontwerpen zelf een semiautomatischepseudomortiergranaatvlammenwerper

Vorig jaar helemaal hot bij De Polletjes: de waterraket. Met een fietspomp, een klein drinkflesje, een kurk, een emmertje water en fietsventiel urenlang plezier gegarandeerd. Inclusief bewondering, nee, adoratie, nee, idolatie van de Buurkindertjes. Op deze site is tie te vinden, samen met nog veel meer mooie en leuke projectjes. Erg leuk voor jongens rond een jaar of twaalf. Of jonger, maar dan met een handige pa of ma in de buurt.

Deze zomer bedachten ze zelf grootse plannen voor pseudomortiergranaten en wat niet al en werden er heuse bouwtekeningen gemaakt.

Nu alleen nog even naar de Praxis voor wat spullen en ergens een kartonnen buis vandaan halen en daarna schijnt het een fluitje van een cent te zijn. Het schiet dus niet op, want de materialen moeten zo ongeveer voor hun neus uit de lucht komen vallen voor De Polletjes overgaan van woorden naar daden. Dat hebben ze van Grote Pol, hoor. Hij komt daar zelf ook rond voor uit.
Mocht je geïnteresseerd zijn en de bouwtekeningen willen gebruiken, stort dan €12,98 op bankrekeningnummer: 842794211, t.n.v. Parapol en/of Kunstpol, te gemeente met stadse allures ergens in Gelderland, dan hoef je geen slecht geweten te hebben. Laat nadien even weten hoe de prototypes van de Mag fn en de pseudomortiergranaatvlammenwerper functioneren, dan passen De Pollen indien nodig in een handomdraai het model aan.

2 opmerkingen:

Zara zei

Ik ga mijn overspannen buurvrouw adviseren er 1 te bestellen. En dan wil ik er ook 1! Ach, had ik hem maar gehad in de vakantie voor het mens mij naar de keel vloog...

Mrs. T. zei

Gelukkig heb ik meisjes! ;-)