Uitgelezen 2019

zaterdag 27 juni 2009

Veertien - deel 6 - Even shoppen

Parapol en ik gingen vanmiddag nog even een verlaat vaderdagcadeautje kopen. Grote Pol wilde een geurtje. Eigenlijk wil hij dat omdat hij denkt dat ik dat wil. Zo gaat dat hier. Maar inderdaad, het werd tijd voor wat nieuws, na meer dan twintig jaar bijna uitsluitend Old Spice.
De lucht dreigde, buienrader dreigde ook, maar we waagden het erop. En we zijn niet van suiker. De bui barstte eerder en heviger los dan buienrader had beloofd en wij liepen precies onder die wolk. Zo rond een uur of vier lopen er als het hoost veel gillende pubermeisjes in ons dorp, die blijkbaar wel van suiker zijn. In plaats van dat Parapol dat eigenlijk wel interessant en leuk vindt, roept dat bij hem ergernis op. En een wel heel stoere houding. Een houding waarbij zoveel mogelijk druppels vangen het ultieme doel is.
Terwijl ik nog even wat uitverkoopjes scoorde ging Parapol flappen tappen. Maar toen wist hij niet meer in welke winkel ik was en liep dus wat rondjes door de stromende regen om mij te zoeken. Hij is snipperdesnipverkouden, dus hij rook mij ook niet. Terwijl dat best had gekund, omdat ik mezelf had volgespoten met welriekende mannengeuren. Parapol wilde niets opgespoten krijgen, want hij is veertien.
Toen hij me gevonden had, drijfnat was ie, liepen we nog even naar een andere drogist, want we roken in de eerste winkel door de vele foute luchten dé ultieme Grote Polgeur niet meer.
Bij die andere drogist werden we allersnoezigst en -aardigst en -tuttigst geholpen. Ook nog even advies gevraagd: wel of geen Clearasil voor Parapols onzuivere huid - niet doen dus, heeft geen enkele zin.
Maar de lieve winkelmevrouw, die ons voor veel te veel geld een heerlijke geur verkocht (deze vaderdag wordt gesponsord door Purperpolletje), had zo'n medelijden met Parapol, die drijfnat nog steeds een beminnelijke en nochtans gans geen puberale indruk maakte, dat ze hem een monstertje Tommy Hilfiger-cologne gaf. Parapol bleek echter toch een échte puber want in de wederom stromende regen banjerde hij door alle mogelijke plassen om dit monstertje z.s.m. in de dichtstbijzijnde afvalbak te deponeren. Dat plan mislukte doordat zijn alerte moeder op tijd ingreep.
Snel naar huis gefietst waar Parapol zich nog even drijfnatst liet spuiten door onder een zojuist ontstopt gat in de regenpijp te gaan staan.
Als je veertien bent, is dat natuurlijk heel leuk. En gek: ik kan het me voorstellen.
Ik ben namelijk ergens ook nog een heel erge, grote puber.

3 opmerkingen:

Zara zei

Mijn pre- en uberpuber zijn helemaal van de Axe deo/bodyspray. Ze stinken de tent uit maar beter dan die puberzweetluchten. Heerlijk ogeschreven door je: stampend door de regen en de plassen op weg naar volwassenheid.
Enne... wat voor luchtje heeft je man nu?

Purperpolletje zei

Hypnose van Lancome. Duur!!!! Lekker!!!!

Mirjam zei

Old Spice ;o))), sjow hé! Dat is een nostalgisch geurtje voor mij!

En wat een leuk stukje weer! :>D

Kan niet wachten totdat ik hier drie pubers heb rondlopen, hahahaha