Uitgelezen 2019

zaterdag 13 juni 2009

De haan is dood, de haan is dood

Vandaag heb ik geboerengolft (denk aan 't kofschip) met de personeelsvereniging. Een hele belevenis, vermoeiend ook. Ik had namelijk wel dertien handicaps.



1-10. Sowieso hole 1 tot en met 10, want ik kon er geen klap van.

11. Daarbij mijn snipverkoudheid. Ik heb me toch een zwoele stem door de keelpijn, echt supergeschikt voor een 06-lijn, en een hoorbare hijgende ademhaling van inspanning en benauwdheid. Doet het vast ook leuk bij zo'n baantje, overigens.

12. Een van de ziektesymptomen van SLE is zonneallergie, ik moet echt uit de zon blijven, want a. het kan een opvlamming van de ziekte veroorzaken, b. ik heb door de medicijnen een verhoogd risico op huidkanker en c. op de uitslag die het heerlijke zonnetje van vandaag kan veroorzaken zit ik niet te wachten.
De hele tijd heb ik me dus ook bezorgd gemaakt over de gevolgen van deze uitspatting.
Wel keurig een charmant hoedje opgezet, maar of dat voldoende was???

13. En van de laatste handicap had iedereen last. De externe attributie, daar heb je 'm weer. Dat waren de slootjes, het hoge gras, het schrikdraad, de prachtige paarden, veulentjes en koeien waartussen wij los mochten rondbanjeren (en die ook regelmatig geraakt werden, vanwege handicap 1 tot 10, waar dus meer mensen last van hadden) en de haan die compleet van de leg was. Maar dat was hij toch zijn hele leven al. Hij bleef ons maar toekraaien toen wij zaten te lunchen in zijn nabijzijn. Waarschijnlijk territoriumdrift. De hele tijd wilde ik het schone lied: 'Le coq est mort' inzetten, maar handicap 11 hield me tegen.

Thuisgekomen rolde ik voor een flinke middagdut mijn bedje in. Daar deed ik een onrustig hazenslaapje (trouwens: verder geen haas gezien, vandaag) en droomde dat ik met mijn golfklomp een joekel van een dooie haan wegsloeg. Hij fladderde metersver door de lucht. Hole in one. Zo'n slag had ik met de boerengolfbal vandaag nog niet gemaakt.

6 opmerkingen:

Tricky zei

volgens mij is dat niet aan mij besteed... hoewel, minigolven vind ik nog wel leuk...?!

ps: ik reageerde ook op oudere logjes van je, maar weet niet zeker of je die nog leest...?

Anoniem zei

Haha toen ik de titel las dacht ik: "Wat komt er nu weer voor een Kunstpol-stukje?" Maar nee...het ging om iets heeeeeel anders. Leuk!

Gwennie zei

O, dat wist ik helemaal niet... van die zonne allergie, bedoel ik. Vervelend zeg!! Dan ben jij waarschijnlijk één van die weinige mensen die dus niet zo heel erg blij is met het zonnetje??

Neeltje zei

Ik had laatst 'ns even zitten googelen op SLE en ik kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt. Ook omdat het niet te genezen is en die allergie tegen de zon waardoor het erger kan worden. Moedig dat je toch dan met het uitje meegaat en ik hoop zo voor je dat je het niet op je brood krijgt nu!

Anoniem zei

Met veel genoegen je plaatje bekeken. Een "schilderij vrouw met witte hoed".Het geeft een beeld van koeien, paarden, hanen en veulens.Handycaps van loopneuzen en traanogen (niet van het lachen al was dat ook mogelijk, denk ik)tot dan, een levendig beeld van een boerengolvende vrouw, dat uitmond in een hazenslaapje.Paton

Zeeuwse Mama zei

Heerlijk, ik heb je humor gemist ;-) ik lees nog ff verder ;-)