Uitgelezen 2019

woensdag 3 juni 2009

En dan nu: Provinciaals nieuws. Deel 1: De Plaatselijke Kringloopwinkel

De plaatselijke kringloopwinkel.
Altijd leuk en verrassend. En prijzig, helaas.
Ik ga er regelmatig heen voor de boeken. Die afdeling is laatst opnieuw ingericht. De boeken zijn afgestoft, netjes in stellingkasten gezet en opnieuw gerubriceerd door een waarschijnlijk vooral enthousiaste, maar minder kundige vrijwilliger. Dat leverde een leuke, verrassende en bij vlagen zelfs hilarische indeling op:

* Publieke werken - Thomas Rosenboom - stond bij Bouwkunst en architectuur.
* Twee vrouwen -Harry Mulisch - en Blauwe maandagen - Arnon Grunberg - stonden gebroederlijk bij Kinderboeken (Lijsters, dus!).
* De kat die de hoofdrol speelde - detectiveroman van Lilian Jackson Braun - bij Dierverzorging.
* Het zit op de bank en het zapt -Yvonne Kroonenberg - bij Hobby en vrije tijd.
* Zadelpijn en ander damesleed - Liza van Sambeek - bij Medisch.

Dit betekent wel dat ik in het vervolg álle rubrieken door ga spitten. Publieke werken heb ik overigens voor twee euro op de kop getikt!

6 opmerkingen:

Inge zei

Ik vergeet nogal eens dat wij ook een kringloopwinkel hebben. Je komt daar soms de meest verrassende dingen tegen!

Anoniem zei

Vanmorgen was ik ook in een 2de handswinkel, daar stond een doos met hele mooie ouderwetse poppen,
voor de poppenkast denk ik.
Iets voor jouw school?
Ik heb een prachtig boek van Renoir,vol met zijn werken gekocht, niet voor een prikkie, maar ik had nog wat verjaardagsgeld
dus! Kunstpol zal het ook wel mooi vinden.Maomi

Neeltje zei

Dus die vrijwilligster denkt dat mannen (onderwerp van 'het zit op de bank en het zapt') bij onze hobby's en vrije tijd horen? Laten de mannen het maar niet horen... ;o)

Anoniem zei

Haha. Ik werk ook in een kringloopwinkel. Omdat we een christelijke organisatie zijn verkopen we geen boeken die in richting esoterik enz gaan.
Ik zal vanmiddag eens kijken of er bij ons ook van die "foute" indelingen bij staan.....het is me nog nooit opgevallen- zelf werk ik niet in deze afdeling, maar geef er wel heel graag geld uit:)
30% korting voor medewerkers is dan wel heeeeeel fijn!

Doortje zei

Dat vind ik natuurlijk echt grappig, zo'n indeling. Weer eens een nieuwe, frisse kijk op Rosenboom. Ben benieuwd wat je van het boek vindt, trouwens!

Purperpolletje zei

@ Doortje, ik had het al gelezen, maar wilde het zelf hebben!