Uitgelezen 2019

vrijdag 27 maart 2009

Schoolvoorbeeld

Ik heb de twijfelachtige eer een schoolvoorbeeld te hebben van gordelroos (en dat voor een onderwijsmens). Foto's van de uitslag zouden niet misstaan in een medische encyclopedie of op Internet. Zo mooi als bij mij ben ik ze al googlend niet tegenkomen. In een brede baan loopt een gordel van bultjes en blaasjes van een van de lendenwervels, over mijn rechterbil naar mijn been. Alles keurig aan de rechterkant van de wervelkolom, want rechts van de wervel zou de zenuwknoop zitten die deze ongein aanstuurt.

Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. Maar ik wist me van de pijn een paar dagen echt geen houding te geven. Gisteren heb ik de hele dag opgevouwen gezeten op de bank. Rug tegen de leuningen gedrukt, billen naar achter, benen opgevouwen tegen me aan geklemd. Eergisteren letterlijk uren misselijk van de zenuwpijn en ook nog als bijwerking van de pijnstiller (fijn hè, die bijwerkingen...), emmer bij de hand, verward en knock-out op de bank en woensdagnacht heb ik een tijd als een bevallende vrouw, oranje plaid om me heen geslagen rondjes gesjokt om de tafel, kijkend naar telkens dezelfde herhalingen van het NOS-journaal, om vervolgens in een korte hazenslaap te sukkelen op onze harde bank. Van het nieuwe matras, dat zo lekker lag in de winkel, heb ik nog niet kunnen genieten: veel te zacht. Ik heb behoefte aan een corset of een keurslijf!

Nou, ik ben er mooi klaar mee.

4 opmerkingen:

jacq zei

Ooooooo, dat klinkt echt niet fijn!
Ik hoop dat je er snel minder last van zult hebben.

Anoniem zei

zie reactie op 'een traan...'!

Mirjam zei

Aaaaaaaaaah! :o(((((((
Hoe is het vandaag??

Zeeuwse Mama zei

Och... wat vervelend zeg... en het ergste is nog wel dat er niks helpt... pff, en zo weinig slaap krijgen put je uit he ;-(((