Uitgelezen 2019

donderdag 19 maart 2009

Een ommetje

Wat vond ik het vroeger be-lach-e-lijk als mijn ouders 's avonds nog een ommetje gingen maken. Zoiets was voor bejaarden, volkomen zinloos, elke tegel in de omliggende straten was alláng bekend, niets te beleven en in het donker zie je toch niets.

Maar nu doe ik het zelf ook. Sinds een paar dagen heb ik behoorlijk pijn in mijn rug, in mijn knie en in mijn nek en bewegen helpt. Dus straks vraag ik een Pol als chaperon, we hebben (natuurlijk) geen hond, en loop ik een blokje om. In de hoop dat ik me daarna met ontspannen spieren op ons nieuwe matras neer kan vlijen en vannacht, voor de verandering, weer lekker slaap.
De cabaretier Kees Torn heeft een geweldig leuk liedje over een ommetje met zijn molletje (behalve de laatste zin, helaas) geschreven, daar moet ik dan aan denken als ik dat onzinnige straatje om doe. Voel ik mezelf iets minder bejaard. http://www.harrykies.nl/productie.asp?productienummer=51&artiestnummer=8

Over liedjes gesproken: vanmiddag op de fiets naar huis viel me op dat met dit weertje ook echt alles dan in het teken van de lente lijkt te staan. Uit een auto schalde een vette smartlap die naadloos bij het weer paste en ik vond het niet eens irritant. 'k Vertelde het aan tafel, waarop de Pollen met veel gevoel voor drama hun zelfgemaakte levensliederen aanhieven. Wat vind je van die van Middelste Pol: 'Serenade in een boot, eeuwig trouw tot in de dood.' (compleet met 'keelgeluid') 't Was weer errug gezellig aan tafel, dus.
Misschien zing ik bij mijn ommetje straks mijn begeleidende Polletje wel toe: 'Een ommetje met mijn Polletje maakt het leven weer heel dolletjes en alles loopt op rolletjes', of zo. Ben benieuwd of de Polletjes (daarna nog) te motiveren zijn voor zo'n loopje met hun mamaatje.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Op onze gezellige-vijdag-open-avonden is Joops smartlap op dit moment hoog in de top 10.
Tulpen uit Amsterdam, en dan brult ie zo hard dat het hele huis staat te trillen op z'n voegen, en dat vínden die Amerikanen leuk...

Jet.

Anoniem zei

Ha,wat fijn dat jij nu ook een belachelijk ommetje gaat maken,probeer het vol te houden ook al is het weer een beetje koud of nattig.Een lief klein hondje is ook leuk gezelschap,neemt niet veel plaats in,hoeft niet veel te eten,maakt de restjes op e.z.v.o ja blaft niet zo hard,en is waakzaam.Voor je huis is een bos hoef je zelf niet mee om hem 3keer per dag uit te laten.Elias weet vast ook hier wel een liedje voor aan tafel,en dat zal de eetlust bevorderen,ook nuttig,toch? Van harte heel erg Welterusten gewenst
Een groet en liefs van Maomi,dag.