Uitgelezen 2019

dinsdag 10 maart 2009

Oeps, wiskunde

Donderdag heeft Middelste Pol een repetitie wiskunde en daarnet vertrouwde hij me toe dat hij er geen bal van begrijpt. Zal wel een beetje meevallen, maar wat extra hulp wil ik hem natuurlijk als Goede Moeder graag geven.
Beter maar dat ik dat doe hier in huis, want Grote Pol heeft in zijn ganse leven twee voldoendes voor wiskunde gescoord. Het eerste cijfer was een zeven, het tweede cijfer een zes. Daarna heeft hij dat topniveau dus nimmermeer bereikt.

Ikzelf snap wiskunde nu veel beter dan toen ik op de middelbare zat (toen was het nog net niet dramatisch slecht). Maar ik ga me eerst even voorbereiden met Test Jezelf.

Oeps. Balansmethode, lineaire vergelijking, ongelijkheden. Niet dichtslaan..., rustig blijven...., éérst lezen...

Oja, valt mee. Kan ik best. Gelukkig is Elias nog wel even bezig met folderen.

Geen opmerkingen: