Uitgelezen 2019

vrijdag 13 maart 2009

Nostalgie

Grote Pol is bij ons thuis de nostalg.
Hij gaat jaarlijks een keer op sentimental journey naar Rotterdam, waar hij de eerste zeven (!) jaar van zijn leven heeft gewoond, kocht laatst een hele jaargang PEP's uit 1971 (via Marktplaats), er staat een heel rijtje foto- en geschiedenisboeken over o.a. Rotterdam in de kast, oude ooit weggedane lp's worden herkocht en van de week kocht hij ook via Marktplaats een boek over Felua, (HAVO voor hem -PABO voor mij) waar hij maar twee jaar 'op zat', en zelfs zeer tot zijn ontevredenheid. Gewoon om nostalgische redenen. Ik zat vier jaar op Felua en had geen behoefte aan het boek, keek er niet eens in.
Vanmiddag pakte ik uit de berging mijn herinneringsdoos, met oude rapporten van mezelf (zal ze eens op school laten zien), herinneringstegels, poesiealbums, beloningsplaatjes, stapels kaarten en brieven én.... hetzelfde herinneringsboek van Felua...

Wie belangstelling heeft, mag bieden op dit prachtige boek, binnenkort voor een prikkie aangeboden op Marktplaats...

Het ging mij om de brieven van vriendje H. met wie ik binnenkort, samen met vriendje R., uit eten ga. Een hele dikke stapel vond ik en ik heb er heerlijk in gesnuffeld en gelezen. Het complete pubergevoel kwam weer boven. Melige en domme onderwerpen kwamen voorbij, veel bladvulling, maar ook ernstige en eerlijke gevoelens werden beschreven.

Vanavond ben IK de grote nostalg hier in huis!

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste mensen,

Mijn vrouw begrijpt mij niet. Zoiets heet gewoon een midlifecrisis.
Andere mannen nemen een minnares of kopen een Harley Davidson. Dan val ik toch reuze mee, niet?