Uitgelezen 2019

donderdag 14 juli 2011

Ik ga op reis en ik neem mee: kwaliteit in plaats van kwantiteit

Deel II in deze zonnige (...) zomerserie gaat over de spullen die vroeger in grote hoeveelheden meegesleept moesten worden, maar nu sterk gerantsoeneerd zijn. Ging het eerder om kwantiteit, nu gaat het om kwaliteit.
(Klik hier voor de eerste aflevering - ongeüpdatete spullen.)

Categorie II: kwaliteit voor kwantiteit

Zes Schone T-shirts per dag voor Kunstpol
Kunstpol was een fervent duimer. Altijd en overal had hij die duim in z'n mond. 24/7.
Stond heel schattig, maar 't was vies. Want hij kwijlde ook gigantisch.
Elke twee uur moest ie een schoon T-shirt, of de hele dag met een slab (geen redelijk alternatief, vind ik).
En, heel pedagogisch, als het warm was: kwijlen op de blote huid.
Op de camping met zandbak tegenover de tent leidde dat tot deze fantastische foto.
Tegenwoordig draagt hij het liefst z'n LuckyLukeshirt een week lang door. En dat gaat ook best, want kwijlen doet hij nooit meer. Slijmen wel.


427 attributen voor strand en zee

Met de kleine Polletjes gingen we jaar in, jaar uit naar Zeeland. In de loop der jaren schaften we ons een heel arsenaal aan strandattributen aan en telkens weer sleepten alles telkens weer mee over die duinovergang heen.  
Schepjes, petjes, strandtentjes, emmertjes, zwembandjes,
duikbrilletjes, vlotjes, bootjes, surfplankjes, visnetjes, vormpjes,
handdoeken, strandlakens, opblaasbanden, vliegers, ballen,
opblaaspompen, zwembroekjes, tentjes en wat al niet.
Op deze foto ziet u Parapol, getooid met supersonische duikbril en eendenvleugeltjes.
Tegenwoordig trekken de Polletjes niet eens meer een aparte zwembroek aan, maar duiken gewoon - hop - in het water met een normale korte broek. Of met een wat zwemachtige broek, maar mét onderbroek eronder. Schijnt normaal te zijn, tegenwoordig. Ook strandlakens en zelfs handdoeken vinden ze overbodig. We nemen geen schepjes, vormpjes en emmertjes meer mee, maar wel een metaaldetector (en een flinke schop).


Een Compleet Vervangend Huis(houden)

Namen we vroeger ons hele huis in de vorm van een joekel van een Tent Met Inhoud mee (u wilt niet weten wat er allemaal op die lijst van Grote Pol stond), tegenwoordig gaan we naar volledig ingerichte huisjes en hoeven we alleen nog maar mijn eigen hoofdkussen mee te nemen....
Dat scheelt. Dat scheelt behoorlijk.
(Maar stiekem vind ik het ook verschrikkelijk saai en veel te gemakkelijk - een échte vakantie is in mijn concept iets met door weer en wind moeilijk doen met primitieve middelen in een zeer beperkte ruimte.)

10 opmerkingen:

Tricky zei

heerlijk, die eerste foto met de kwijl... dat is toch echt puur vakantie ;-)

ChoCho zei

ooo, nostalgie :-)

Anoniem zei

die foto van kunstpol is super,
hij hangt bij ons op het prikblok, en verveelt niet!
maomi

Trudy zei

Wat een geweldige foto's! En ja, wij gaan ook in zo'n ingericht huisje, maar je wil niet weten wat er dan alsnog allemaal mee gaat... Want tsja, de aanhanger is groot genoeg ;)

Gwennie zei

Wahahahaha, wat een heerlijk kind is dat op de eerste foto! Om op te vreten!! :-) Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik het kamperen voorgoed vaarwel heb gezegd nadat ik 2 weken lang (en die duren lang dan, hoor!) in de regen heb gestaan met 3 kleine kinderen op een camping in zuid Frankrijk, terwijl mijn huwelijk op knappen stond! (ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wat nu eerder was... dat knappen of die rotvakantie... ;-) Hahaha, nee, zottigheid! Het was wel de laatste vakantie met ex... dat dan weer wel...)

Saralien zei

Wat een geweldige foto's... Wji zijn van de huisjes met inhoud, nemen toch nog te weinig mee altijd, en ik vind dit moeilijk zat (-;

Purperpolletje zei

mijn moeder heeft plaats berichten waarvan ze denkt dat het grappig is.
Ze heeft hier geen toestemming voor! Zij gaat ook niet van haar zelf een oude foto plaatse hoe "erg" ze was.
Das jammer want dan kon ze het zien hoe vervelend het is.

Mrs. T. zei

Wat een heerlijke foto die bovenste. Volgens mij duimde hij niet alleen maar pulkte hij ook nog wat in zijn neusje. ;-)

Juud zei

Geweldige foto's!

Anoniem zei

hoi Lydia ben net terug thuis en heb een vouwwagen in de aanbieding en zoek een caravan type "kip" en als ie niet stopt met zeuren zet ik manlief ook bij de aanbieding!!! dat inpakken ook dit teveel en dat te weinig en veel te veel wind en regen in "zuid" normandie pfff en ik had er zo naar verlangd om in mijn bikini(maat 42!!! eindelijk!!) te kunnen zonne !!??? - baden !!! zucht!!!!
lieve groet !! Jezebelle