Uitgelezen 2019

vrijdag 15 juli 2011

DWZI een balkondingesgeval

Wat een troosteloze toestand was het weer weer. Woensdag kon ik ook echt niet meer tegen het lelijke balkonscherm en ik roetsjte twee oude spijkerbroeken door de naaimachine en vermaakte ze tot een balkondingesgeval.

Gisteren kocht ik er plantjes bij en vandaag geniet ik van wat meer zomer!


Maar m'n tomaten en komkommers doen nog niksnientenada, geen bloemetje te zien. Overal in blogland zie ik welvarende planten, berichten over rijke oogsten, heerlijke salades met groenten en vruchten uit eigen tuin / bak / balkon, maar wij moeten op een houtje bijten. Wat doe ik fout?
  
(Misschien weet ik het wél. Ik zet er te veel in één pot, maar wie kan nu zo'n mooi plantje wegdoen? En bemesten, daar doe ik ook niet aan. Moet dat dan toch? En tomaten dieven, dat heb ik één keer gedaan, maar dat vind ik ook zo zielig. Elke avond zing ik liedjes voor ze, daar kan het niet aan liggen, of juist wel? (ik zing echt niet vals, hoor...))


Voor meer DWZI-plezier: klikkerdeklik!

26 opmerkingen:

Redeker zei

leuk balkondingesgeval van spijkerstof en plantjes!! gezellig!

CdeV zei

oh dear en nou verwacht je tips van mij?! ik vind het balkondingesgeval echt helemaal geweldig. komkommers en tomaten is volgens mij gewoon een kwestie van de goede soort uitzoeken. bemesten doe ik ook niet, dieven wel!! en tomaten sproei ik tegen aardappelziekte heus met een milieuvriendelijk middel. jaja want ik wil wel veel tomaten dankuwel. als je niet wilt dieven dan moet je 'bush' tomaten nemen in plaats van cordon tomaten. maarja cordon zijn vaak veeeeeeeeeeeel lekkerder. sweet olive werkt bij mij als een heel productieve heerlijke kleine tomaat buiten & binnen, gourmet is een absoluut heerlijke & productieve tomaat maar alleen in de kas, buiten werkt 'red alert' als bush (maarja, lang niet zo lekker hoor) en cuor di bue. ik heb het eerste jaar echt 12 verschillende soorten uitgeprobeerd om te kijken wat ik wel & niet wat vind! jaja ik ben een beetje raar ik weet het.... mail me als je meer wilt weten! :-)

HOEPZIKA ! zei

Oeh, dat balkondingesgeval is errug leuk geworden, creatief hoor! en het kweken van groente en fruit heb ik allang opgegeven, bij mij lukt het ook nooit...

Hélène zei

Goed gemaakt, en een schitterende naam: balkondingesgeval!!! super!!!

Mrs. T. zei

Ik zeg: gat in de markt dat balkondingesgeval!

It's me zei

Liefs ....xxx...

Juud zei

aan je stem kan t niet liggen want als juf ben je vast wel door de selectie gekomen op de Pabo..oh erg hadden jullie dat ook dat je af moest zingen?vreselijk in je uppie voor de leraar liedjes zingen.1 kon er niet zingen en moest jawel vervangende opdrachten gaan doen...was ik niet gelukkig. maar hier ook veel pant maar weinig tomaat en heb ze wel bemest vorige week.dieven moet denk ik meer. gelukkig doen mijn courgettes t wel..

jellinacreations zei

Wat betreft de tomaatjes weet ik het niet...maar je plantenbak spijkerbroek vind ik geweldig!
Fijn weekend

vervlogen dagen zei

Van naaien weet ik wel het een en ander, maar van tomaten niet hoor!

merula zei

leuk!
ook altijd fijn om van oude dingen weer iets nieuws te maken.
Ik hoop dat je heel veel bloemetjes en tomaatjes zal krijgen!

ChoCho zei

Ik vind je uitvinding geweldig !!!
en wat te doen aan de plantjes, dat zal je van een ander moeten horen ... ook geen groene vingers hier ...

MN zei

Wow, wat een gaaf balkondingesgeval. Als ik ooit nog eens een balkon krijg maak ik er ook 1.

Saralien zei

Wow, creatief!

Dieuwertje zei

Wat een enorm leuke balkonhangdinggeval.

Roos zei

Je plantenzak rocks!!!

Anoniem zei

origineel hoor, ik heb ook geen groene vingers, maar wat betekend toch het woord DIEVEN??
maomi

Trudy zei

Leuk ding, zo'n geval!

maarnietvangrijs zei

Wat een fantastisch geval!! Dat wordt een hit!! Ik ga het zeker onthouden voor volgend jaar!

Inge zei

Leuk dinges! En bemesten zou ik toch maar gaan doen ... na zo'n 6 weken zit er geen voeding meer in de potgrond, en de plantjes hebben héél véél nodig. En dieven is ook handig ;-) Groetjes, Inge

tikjewit zei

P'sies wat Inge zegt: na een week of wat is de voeding uit de potgrond op, dan kan t plantje nix nada tomaatjes laten groeien, hoe lief en schattig je ook zingt... Maar er zijn milieu-vriendelijke mestkorreltjes te koop, dus doe een gooi! Leuke zak ja!!

Makkie zei

Ik snap het al! Tomaten houden niet zo van zingen, ze horen liever elke avond een verhaaltje. Je hebt vast nog wel een boekje, zoiets als 365 verhaaltjes. Het moet niet over kabouters gaan! Tomaten hebben een hekel aan kabouters. Die eten vaak al van tomaten voordat ze geoogst kunnen worden. Dat zien tomaten als verraad. Zie het is nog niet eenvoudig om tomaten te kweken. Mocht je al te laat zijn en hebben de verhaaltjes geen nut meer dan moet je ze maar gewoon als groene planten beschouwen. Das ook best leuk, zeker in je balkondingesgeval. Een andere tip: ga met een mand naar een plaatselijke pluktuin en oogst daar je tomaten. Als er visite komt zeg je: "Ik heb net mijn tomatenplanten kaalgeplukt, wil je een tomaatje?"
Laat dit alleen niet aan je tomatenplanten horen! Ze zijn nogal snel beledigd. Dan kun je het echt wel vergeten met oogsten. Pfffff best ingewikkeld eigenlijk om tomaten te kweken.
Succes!

Fien zei

weet ook ik weer niet wat dieven betekent (in verband met tomaten dan), je balkonzak is supers!

Wiek zei

Balkondingesgeval, driedubbele woordwaarde bij Scrabble heb je zo te pakken. Niet alleen bruikbaar voor plantjes maar ook je koude zomerdrankjes kun je erin hangen! Een multifunctioneel geval dus waar geen mens zonder kan. Mag ook in de tuin gebruikt worden, hangend aan deur of schutting.
Je tomaatjes en komkommers zijn nu vast jaloers en willen ook zo'n hoog plekje!

Anna zei

Haha, wat een leuk ding heb je gemaakt! Creatief! Geen tuintips van mij ook, ik kweek alleen onkruid (en dat doet het dan weer heeeeel goed)
Fijn weekend!

Daan zei

superleuk idee!

maarnietvangrijs zei

Bedankt voor je tip op mijn blog! Denk dat ik zo'n balkondingesgeval moet maken, en daar dan toch maar gewoon plastic bloemen inzet, dat is vast de beste oplossing in mijn geval.