Uitgelezen 2019

vrijdag 8 juli 2011

DWZI een rugzak vol


Parapol gaat drie dagen op trektocht met goede vriend A.
Vandaag deden ze inkopen. Ik zei nog: 'Op de eerste camping is een kampwinkel, dus je hoeft nu niet alles te kopen.' Maar deze heren zijn eigenwijs. Heel eigenwijs. Superrrrrrrrrrrrrrreigenwijs. SuperrrrrrrrrSTRONTeigenwijs!
Zo eigenwijs dat ze erom bekend staan. Allebei.
En ze zijn niet altijd slim bezig. Ook dat nog.

Dus kwamen ze thuis met een tas vol tucjes, snoepjes, borrelnootjes en cup-a-soupjes. Okee. Dat valt nog mee. Dat kan ermee door. Dat schijnt een eerste levensbehoefte te zijn als je zestien, zeventien bent.
En ze hadden appels. Voor vriend A. Want Parapol eet geen appels. En dat is zacht uitgedrukt. Heel zacht.
Ze hadden ook een pond spaghetti en een zakje mix. Prima. Veel koolhydraten, veel zout en geur-, kleur- en smaakstoffen. Dat hebben ze nodig. Schijnt.
Maar.
Ze hadden nog meer.
Twee zakjes diepvriessaté en een bak bami van bekant een kilo. En een bolletje paté.

Niet slim.
Grote Pol vond het wel meevallen (ze zouden er niet dood aan gaan, het hoort bij de leeftijd, alles moet je leren, IK was vroeger ook zo etc.etc.), maar ik niet. Ik niet.
Ik kan er niet tegen dat mijn kind niet luistert en niet meer alles van mij aanneemt. Dat is het.

Ik heb er het een en ander áf kunnen praten. Nadat Parapol afgekoeld was, nadat ik afgekoeld was. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Hij neemt zelfs geen potten pindakaas en chocopasta mee. Terwijl dat toch ook eerste levensbehoeften zijn. Van een puber, dan.

Z'n rugzak weegt 'maar' zeventien kilo. Ach. Dat is niets vergeleken met militairen op missie, want dat is het ware en enige referentiekader.
Ik wens hem veel plezier en een goede reis.
Voor meer DWZI klikkerdeklik!

11 opmerkingen:

maarnietvangrijs zei

Ha ha, pubers..... Veel plezier en jij succes!

becced zei

Geniet maar van drie dagen geen discussie :). Ze komen er vanzelf achter, maar zoals elke goede puber hoor je niet te luisteren naar je moeder.

CdeV zei

woeoeoeoeoeoehaaaaa!! :-) how about, als verrassing, lekker een doosje aardbeien in de rugzak? hartstikke gezond. helemaal onderin zodat het een super verrassing is als ze netjes de zak hebben uitgepakt.... :-)

HOEPZIKA ! zei

Ochoch, ik heb met je te doen... geniet maar van die 3 dagen RUST.

Fien zei

drie dagen om bij te komen, pffft :-)

Trudy zei

Ondervinding is de beste leemeester... daar moet je je maar mee troosten.. Veel rust toegewnsd de komende dagen!

MN zei

Tja, mijn zoon wou vandaag een stuk koolrabi mee op vakantie met man om lekker te snacken. Maar die is dan ook nog maar bijna 8. Hoop dat het puberen nog even duurt.

Hanneke zei

Gewicht valt dan nog mee - toen ik nog jong was liep ik 's zomers wekenlang met rugzak van een kilo of 16 - compleet met tent en héle dikke boeken, dat dan weer wel!

Ik hoop dat de jongens het leuk hebben - lekker op avontuur zonder paps en mams - daar worden ze groot van!!!

TweeMeisjes zei

Haha, zo brengt elke leeftijd van je kind zijn eigen uitdagingen mee. Ik kijk er al naar uit :-(

Wiek zei

Toch gaaf, een heuze trektocht te ondernemen!

sillie zei

hihihihihihihi heerlijk ( snik en ook herkenaar, eigen puer kan ook soms zo eiegenwijs en dommige dingen doen dat je je wel eens afvraagt, waar zijn al die jaren opvoeding gebleven? is er uerhaupt iets van lijven hangen?????)