Uitgelezen 2019

zondag 3 juli 2011

Doe mee aan een totaal onwetenschappelijk taalonderzoek!

 

Daarnet heb ik even een waardevolle (...) bijdrage geleverd aan een Leuvens taalonderzoek, waarvan ik eigenlijk niet eens weet of het nog wel loopt. Maar ze vroegen om meer deelnemers, nadat ik alles netjes had ingevuld, dus als u wilt, kunt u ook meedoen! Ik vond het in elk geval wel plezant om te doen.
Hier de link: klik!

Maar doe eerst 's gek en doe mee aan het taalonderzoek van uw eigen prof. dr. Purperpol! Geheel ten behoeve van haar eigen plezier, totaal onwetenschappelijk en onzinnig. Maar niettemin hoop ik op vele, vele deelnemers.
Gelukkig hoeft u niet veel te doen.
a. Een beetje ontspannen en vrij associëren op maar één woord,
b. vooral niet spieken bij die honderden mensen die met hun antwoorden u voorgingen en
c. een reactie achterlaten in de reactiebox of mailen naar purperpolletje@gmail.com

Dit nonsensonderzoek wordt niet gesubsidieerd, want het is maar een linkse hobby van een niethardwerkende Nederlander. Mocht u zich geroepen voelen een vrijwillige geldelijke of morele bijdrage te leveren, dan kunt u mijn gegevens via bovenstaand mailadres opvragen.

Maar dan nu: het onderzoek!

Welke drie belangrijkste woorden roept het volgende woord bij u op?

gezellig

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor uw medewerking!

28 opmerkingen:

Anoniem zei

gesprek, lezen, thee

Tineke Plooij zei

thuis, warmte, samen

becced zei

Heerlijk, fijn, samen

Inge zei

vroeg donker, kaarslicht, lezen

Trudy zei

kletsen, samen, geborgenheid.

Mrs. T. zei

gezelschap, knus, kaarsje

camblot zei

kopje thee, koekje, spannend boek

YKO zei

Tuinfeest (bij pastorie)
samen (iets alleen doen met mijn mannetje)
winkelen (met mijn 3 lieve meiden)

Anoniem zei

Mensen
Warmte
Koekje


MJ

Lies86 zei

December, knus, openhaard

Jose zei

familie,
samen eten,
warmte

CdeV zei

kinderen, vrienden, koken

Greet zei

Voor deze niet-hardwerkende:
Purperpol
thuis
lezen

Saralien zei

Een boerenbonten servies in kast met gehaakte randjes

Anoniem zei

Samen - Geborgenheid - Familie

Vlijtig Liesje zei

warmte, koffie drinken, thee, Hema

Anoniem zei

familie, vrienden, zon

Anoniem zei

luisteren,voorlezen,zachtgezang.
paton.

ChoCho zei

Laten we het er op houden dat ik geen 'positieve' associaties heb met dat woord ... dus daar heb je volgens mij ook niet veel aan - succes met je onderzoek ;-)

Miss Steekjes zei

grote eettafel,
zelfgemaakte appeltaart,
snorrende kachel.

Aritha Vermeulen zei

Wener melange, haardvuur, boeklezen.

Gerda zei

eten, tuin, open haard

Ada zei

Echt Nederlands, knus, thee met appeltaart
Ada

zeeuwinne zei

thuis, knus, winteravond

clair1991 zei

warm-samen-iedereen

Gea zei

samen, thuis, dekentje

Kaatje1010 zei

thuis
dochter
vrienden

Eveline zei

vrienden
thee
huis