Uitgelezen 2019

donderdag 11 oktober 2012

Hah. Ik ga de slaapkamer metamorfosen! Hah! (en nog veel meer informatiefs)

Grote Pol en ik waren dus een paar dagen weg. Onze bloedjes van kinderen hadden er geen problemen mee. Sterker nog, ze juichen dit soort initiatieven toe. Zo kunnen zij ein-de-lijk ongestoord alleen maar pizza's, knakworsten en witte boterhammen eten. Helaas voor onze Kunstpol viel ons uitje in zijn werkweek, dus hij profiteerde er dit keer niet van. Kunstpol had nog meer pech, want hij is in Londen en was daar oorspronkelijk gekoppeld aan een vleesetend gastgezin. Op het laatste moment werd er gewisseld en kwam hij terecht bij vegetariërs. En dat is heel erg. Heel erg erg voor een puber die in Engeland de vleespotten van Egypte dacht te vinden. 

Maar goed. U komt hier om een uitgebreid verslag van ons uitje te lezen. Nou. Dan stel ik u vast teleur, want ik heb helemaal geen zin om zo'n verslag te schrijven. En ik had ook geen zin om van alles wat we zagen foto's te maken, want ik keek liever zonder camera in mijn handen. Dat kijkt een stuk lekkerder, dat ervaart een stuk intenser.
Een paar feiten op een rijtje, met vooruit, dan toch een paar fotootjes:

- We overnachtten in een ontzettend leuk, kleurrijk en kunstzinnig B&B in Amsterdam-Noord. In het voorjaar was dit B&B nog te zien bij een serie bij Omroep MAX. Het heet Kwint en is een echte aanrader! Van ons vorstelijke ontbijt heb ik wat foto's gemaakt, een heleboel andere foto's zijn te zien op de website. De gastvrouw is ontzettend gastvrij, aardig, belezen en heeft een uitstekende smaak. Ze heeft met de inrichting van haar huis me ontzettend geïnspireerd en ik heb nu allemaal leuke plannetjes voor onze slaapkamer (die nu een toonbeeld is van  lelijkheid en saaiheid) die ik ook echt ga uitvoeren. En geen Grote Pol die me tegen kan houden. Hah. Het B&B is misschien best prijzig, maar wij vonden het de prijs dubbel en dwars waard! Dit is een ervaring die we niet snel zullen vergeten, en al helemaal niet als onze slaapkamer helemaal gemetamorfoosd is. 

- We bezochten drie musea, te weten: Het Rembrandthuis, het Zaans Museum met daaraan gekoppeld het Verkade Paviljoen (ook een enorme aanrader) en Ons' Lieve Heer op Solder. 

- We aten ontzettend lekker bij Marius, een restaurant in de Barentszstraat in Amsterdam, met een bijzonder concept. Elke dag gaat de kok naar de markt, koopt daar verrukkelijke dingen waarmee hij elke dag een nieuw menu samenstelt. Geen vaste kaart dus. Niet goedkoop, maar zo ontzettend puur, creatief en lekker! 

- We fietsten door Het Twiske, een prachtig open natuurgebied ten noorden van Amsterdam. Wij, van de Veluwe, genoten van het open karakter van dit landschap, van het water, van de vogels die er huizen, het weidse uitzicht. 

Nou. Hier moet u het mee doen! Ik wens u allen een prettige dag, avond of nacht, ligt er maar aan wanneer u dit leest en een prettig verblijf in uw huis of waar u maar bent. 

10 opmerkingen:

Greet zei

Ziet er van binnen goed uit. Heb je wel in de bruidskamer geslapen?
De villa zelf is een prachtig gebouw uit het begin van het interbellum. Heel mooi.

Juud zei

leuk uitje... wat een leuk logeeradres!en wat kreeg je zoon nu eigenlijk op zijn bord...

Tineke Plooij zei

Heerlijk dat jullie zo genoten hebben!

Blauwe Druijffjes zei

Ha ha ha... je klinkt net als de rijdende rechter...'dit is mijn uitspraak, en hier moet u het mee doen'
Fijn dat jullie het leuk hebben gehad!

Anoniem zei

wat bijzonder dat jullie in Amsterdam Noord zijn geweest. Ik ben het meteen op google maps gaan opzoeken. Ik ben opgegroeid in Noord en wist niet van het bestaan van deze wijk, was ver weg van waar ik woonde als kind.Wel veel gefietst in en rond het Twiske, daar was toen nog niets omheen gebouwd. Nu woon ik al weer 20 jaar op de Veluwe en mis Noord niet.Monique

Mrs. T. zei

Klinkt allemaal super! Succes met de met de slaapkamerupdate

wilmi zei

ha, geweldig geschreven weer! Jullie hebben genoten, bijzonder leuk. Ben benieuwd naar je metamorfoos avontuur! (en ach, die arme carnivoor van jullie....heeft ie thuis nog wel bij kunnen eten na zijn vega werkweek?)

Margriet zei

Hahaha, hoe suf van mij. Deze blog stond gewoon al online toen ik reageerde op je vorige. Maar ja, hij stond nog niet in mn feedreader en het was al laat zullen we maar zeggen.

Mooi dat jullie genoten hebben van het Noord-Hollandse landschap. En het is leuk om dat wat voor mij thuis is eens te zien door de ogen van 'buitenstaanders'. Ga je er toch weer anders naar kijken (al woon ik nog een stukje verder naar het noorden). :-)

Nicole P zei

Ja leuk he, bij Lia Kwint?! Twee jaar geleden geweest, was geweldig leuk. Sindsdien hou ik van B&B's.

Anoniem zei

Wow, echt een groots ontbijt!! Het verbaast me, dat je nog plek over had voor Marius.
Na al die fotos van de B&B gezien te hebben, ben ik benieuwd wat jij daarvan gaat gebruiken!!(voor de slaapkamer)#Doei,
Jojo