Uitgelezen 2019

zaterdag 12 november 2011

Sprakeloos bij het lezen van uw reacties... en de winnaar van het Geef-Weg-Purperpol-Ding

Ik ben sprakeloos. Gelukkig kan ik nog wel typen. En woorden heb ik altijd wel.

Wát een felicitaties kreeg ik van velen van u, gisteren. Met al die mooie en lieve wensen kan ik er dit nieuwe levensjaar weer goed tegenaan! Heel, heel hartelijk dank. Ook al werd u min of meer gedwongen door Grote Pol, ik weet zeker dat al die felicitaties welgemeend waren....

U wilt nu twee dingen van mij weten:
1. Wat ik uiteindelijk gekregen heb van Grote Pol en
2. Wie het Weg-Geef-Purperpol-Ding gewonnen heeft.

Daarnaast is het natuurlijk ontzettend fijn en handig dat ik, met al die suggesties van u, een universele verlanglijst gemaakt heb voor mensen die niets weten te vragen. Dat wordt punt 3.

Laten we de zaken netjes één voor één afhandelen.

1. Van Grote Pol heb ik niets gekregen. Ja, een ongevraagd doosje hartjeschocolade. En ik hou niet eens van chocolade. (Ik hanteer enige dichterlijke vrijheid, maar er zit een kern van waarheid in.)
U schrikt.

U denkt: wat een hork.

U denkt: die hork schrijft dan wel leuke dingen op het blog van zijn vrouw, en ohw, wat leek dat lief en aardig en ook nog romantisch, ook al was er geen klap waar van al die slingers, ballonnen, gekamde haren en gewassen gezichten, van dat ontbijt op bed en de versierde stoel, het léék allemaal zo perfect en dan dit. Geen cadeau. Hoe durft hij.

Maar ik kan u geruststellen. Het zal kómen, dat cadeau. Een dagje en een nachtje naar Den Haag, beloofde hij per waardebon. Ik vroeg of het ook Arnhem mocht zijn, of Dordrecht (mooie kerktoren daar en ik wil absoluut ook even langs Averecht), of een hotelletje midden in het Zwilbroekerveen en dat mocht.

Dus Grote Pol valt uiteindelijk toch nog reuzemee.

Alleen. Een ding. Of nee, twee dingen.
Grote Pol zou de inkopen doen voor mijn ouders, dat die dan ook een cadeautje konden geven wat ze dan zogenaamd zelf gekocht hadden, maar dat was ie dus even vergeten. Het ging overigens om het boek Creativiteit... geen kunst, dat al op mijn verlanglijstje stond voordat CdV die cadeautip gaf in de reactiebox. Dat boek ga ik nog krijgen. Lijkt me geweldig.
En twee: Grote Pol vergat zijn geld en pinpas en alles waar je maar mee kunt betalen toen we gingen chinezen. Zodat we daar dus gisteren met de ganse familie illegaal uitgebreid hebben zitten eten zonder dat ie kon betalen. Toen moesten we de afwas doen. Echt. (Ik hanteer enige dichterlijke vrijheid hier, maar er zit een kern van waarheid in.)

Wilt u ook weten wat ik van de Polletjes kreeg? Een Gouden Boekje (luxe editie) dat ik nog niet had en een kalender. Ik had een verjaarskalender gevraagd, maar kreeg een jaarkalender. Geeft niet, ga ik nog ruilen.
Voor de allernieuwsgierigsten onder u een foto met cadeaus. Die enorme bos bloemen rechts was overigens niet voor mij, maar voor Grote Pol vanwege de dag van de mantelzorg.
U ziet o.a. een tenorpsalter, gekregen van mijn tante die een enorme hoeveelheid bijzondere muziekinstrumenten heeft en daar gul van uitdeelt, linksvoor liggen vier timbaaltjes. Een cadeau dat de Polletjes wel hadden willen geven, maar ze hadden eigenlijk geen idee wat het was en waar ze het zoeken moesten. Dus kreeg ik het van een heel slimme vriendin die dat allemaal wel wist!


Punt 2: er zijn hier 38 officiële reacties binnengekomen op mijn hulpvraag. Geweldig! Wat een bron van ideeën! Het dag-en-nachtje-uit-idee, vaak geopperd, gaat uiteindelijk het werkelijke cadeau worden. Maar dat heeft geen invloed op de trekking die geheel onpartijdig en dubbelblind is uitgevoerd. Of nou ja. Zoiets dan. Mijn harp heeft ook 38 snaren en ik heb de eerste de beste Pol gevraagd een harpsnaar te kiezen en die luid en duidelijk te laten klinken:

En dat was dus snaar 19, oftewel de centrale F. En nummer 19 correspondeert op mijn lijst met Petrouchka. Volgster van vele blogs. gek genoeg niet van dat van mij! ;)
Ze schreef: een verwendagje, in de brede zin van het woord...(kan thuis of uit) een picknick waarvoor jij niets hoeft te organiseren of koken Een knutselfrutseldagje knutselfrutselspulletjes of nog fijner een budget daarvoor zodat je zelf kunt gaan sjoppen .. Een doosje tijd ...
Zij is de winnares van het enige echte Weg-Geef-Purperpol-Ding! Stuur je me je adres?

Dit berichtje is al veel te lang. U bent al lang gestopt met lezen. Punt 3, de enorme lijst met cadeautips volgt later dit weekend.

7 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Nou, da's geen gek cadeau. Ga inderdaad naar Dordrecht en Averecht en doe mevrouw Wellicht ten Overvloede dan mijn hartelijke groeten. ;-)
Die timbaaltjes, zijn dat die 'emmertjes'? Wat moet je daarmee doen dan?

x zei

Dat had ik nou he-le-maal gemist: je verjaardag! Maar gelukkig ging het toch wel door:-) Alsnog van hárte gefeliciteerd en wens je een heerlijk nieuw jaar toe!

Fokelien zei

HA! Ik schrok al: Purperpol sprakeloos? Je bloglengte spreekt boekdelen! :-)))

marion zei

Gefeliciteerd!!!!!!

Petrouchka zei

Ikke ???? sprakeloos ...
Ben ik geen volgster bij jou ??? Dan ga ik dat zo veranderen , beloofd ..

Even zien dat ik mijn adres jouw kant op krijg, dankjewel !

Gwennie zei

Proficiat winnares met de geweldige naam! :-)

CdeV zei

hihihihihihiihi gefeliciteerd petrouchka & van harte purperpol...! xxx