Uitgelezen 2019

donderdag 24 november 2011

Druk met andere zaken

'Wat is er aan de hand met Purperpolletje?' vroeg mijn moeder bezorgd. Ik had al daaaagen niet geblogd en dat deed haar alarmbellen rinkelen. 'Ze is toch niet ziek / zwak / verdrietig / geëmigreerd / opgelost / op wereldreis / in het ziekenhuis / geschaakt / spoorloos verdwenen?' Nee. Niets van dat al. Ik was even druk met andere zaken.

Zo was er het gat. Het gat was er al meer dan een jaar en nu was ik het gat zat. Ooit zat er een gevelkacheltje voor het gat, maar omdat we het kacheltje nooit aan deden en het altijd in de weg zat, lieten we het verwijderen. Maar het gat was niet zomaar weg. We vroegen er een aannemertje voor, maar die had geen tijd. Een andere aannemer berekende de kosten en dat kwam op minstens €500,- Ik heb geen gat in mijn hand en ben ook niet voor een gat te vangen, dus bedachten we een goedkopere oplossing. Een tegel ertegenaan. Hop. Dachten we.
Maar nergens in dit dorp is één tegel van formaat te koop. Ja, 12, of 24, of een vierkante meter, dat wel. Maar Purperpolletje is niet gek en wel goed. Vriendinnetje T., altijd praktisch, bedacht dat ik er dan toch wel een plankje voor kon doen. Binnen een minuut een perfect passend plankje gevonden, wit geschilderd, bloemetjes erop gekliederd en plak! Gratis en voor niets. Hop!


















Maar er was meer. De zitzak. Die moest nog gevuld worden. Maar waarmee? Pien opperde hooi en dat vond ik wel ene hele goeie. Maar op de markt kon ik voor een appel en een ei van megazakken schuimvlokken kopen. Van dat spul dat zo irritant aan je gebreide trui blijft hangen. Dus daarmee vulde ik de zitzak en toen wilde ik 'm snel dichthaken. Het vervelende is alleen dat ik nergens m'n haaknaald nr. 12 kan vinden. Dus ben ik al de halve week bezig met zoeken. Ook daar kun je druk mee zijn.

Kunstpol zit hier volkomen onherkenbaar op het nog niet dichtgehaakte gat.
Er was nog meer. Onze lieve broeder overleed zaterdag en wordt morgen begraven.

En er was nog iets. Iets onaangenaams, maar al een hele tijd voorzien en verwacht. Mijn officiële ontslagbrief werd bezorgd. Per 1 maart stop ik met het werk waar ik zo veel van houd.

Daar was ik dus even druk mee. Sorry, mam.

16 opmerkingen:

Trudy zei

Jaaa, dat schrijf je nou wel boven het reactieblokje... toe gauw toe dan, maar ik zit hier wel even met een mond vol tanden.... die gaten dichten, ach ja,dat lukt jou vast nog wel... even doorzoeken en dan is die 2de ook gedicht. Maar dan.. toch best lastig voor je als ik lees dat broeder overleed deze week. Hij verlangde er zelf dan wel naar, maar toch gecondoleerd hoor. En dan de ontslagbrief... dat moet je dan ook nog maar slikken.. en je moeder sorry zeggen omdat je er ff niet was. Ik ken dat, moeders die meelezen. Heel erg leuk hoor, maarreh verontschuldigen als je er even niet was?!

Inge zei

Ja, ik ben er ook even stil van .... Sterkte met 't verlies van jullie lieve broeder en met 't off. verliezen van je baan. Hopelijk is de haaknaald weer boven water .... kunstpol zal vast niet altijd zo braaf blijven zitten ;-)

Gerd@ zei

Ach dat is niet niks wat er zo allemaal voorbij komt bij jullie kijk die gaten zijn zo gedicht maar dan je ontslag en het overlijden van broeder pppffff heel veel sterkte ermee hoor ...

Groetsssss Gerd@

It's me zei

Ja heftig hoor van H....ik hoorde het van de week.......sterkte meis met alles........liefs van mij...xxx..

Jet zei

Wat verdrietig dat hij al overleden is, moeilijk ook. Maar ook niet makkelijk: je baan nu definitief verliezen, geen hoop meer om te koesteren of je misschien nog straks, later, in de toekomst... dat is zwaar voor je. Sterkte gewenst voor je!

Mrs. T. zei

:-(
Gecondoleerd. En sterkte.

Tineke Plooij zei

Ik keek ook al steeds of je geblogd had, en vroeg me af of ik me zorgen moest maken.

Lastig allemaal: sterkte!

Anoniem zei

Het is goed hoor, Lydia!
Is de haaknaald misschien per ongeluk in de zitzak gekomen?
Jammer dat kunstpol een muts op heeft, dan vind ik een pet lueker als het toch moet,DE mode is niet altijd mooi hoor,maar ja.
Maomi maar de zitzak is best luek! jij wou vroeger altijd een poef hebben,

merula zei

tja sommige dingen heb je helaas niet zelf in de hand.....
Sterkte!

Fokelien zei

sommige gaten vallen niet te dichten... of pas na een jaar, of pas na een leven lang... sterkte en moed gewenst om dit alles in je rugzak een plek te geven. Ga net als Kunstpol maar even op die zitzak zitten, muts over je hoofd en uitjanken. Even kluizenaartje spelen is goed voor een mens!
Hartelijke groet en een virtuele knuffel ter bemoediging!
Fokelien

Hanneke zei

Poeh,wat ligt er veel op je bordje! En wat zijn er veel mooie en leuke, en verdrietige dingen....
Mooie foto, dat ingezakte jongetje op die zak. Ik ga ook zo'n haaknaald kopen, je brengt me op ideën (Ik zie even in alle moeiigheid niet meer hoe je dat schrijft...)!
En ook: wat heerlijk, een moeder die bezorgd is als je een tijdje niets meer van je laat horen! (Ook dat wil ik ook...;-))

CdeV zei

he. moest erg gniffelen om je bloemetjes plankje en dan, wat toch naar ook al wist je dat 't eraan kwam :-( weer wat afsluiten... sterkte.

marion zei

wat een hoop op je bordje. Stap voor stap is dan het idee. Gecondoleerd met het verlies van Broeder.

Anoniem zei

gaten vullen en gaten vallen en vullen zich uiteindelijk weer.tussentijds: sterkte..

Gwennie zei

Jeetje, joh.... dan kan het gat in de muur toch in het niet vallen met zoveel slecht nieuws.... Sterkte!!

Josh zei

gecondoleerd Lydia, en sterkte met de ontslagbrief.