Uitgelezen 2019

maandag 28 november 2011

Hebt u dat ook?

Dat je ook 's naar de Aldi gaat om voor je verslaving flink wat potten augurkensticks te scoren, maar terugkomt met een doos kasteeldrop, een pond smakeloze knoflook, een zak krentenbollen, een emmertje stracciatellayoghurt, tien schuursponsjes, een 22-delige gereedschapsset voor maar €4,95, maar géén augurkensticks (vergeten)?

Dat je maanden doet over een trui met ingewikkeld inbreipatroon voor je man en dat ie 'm vervolgens áltijd achterstevorenbinnenstebuiten draagt en dat het bovendien lijkt alsof ie nog erger gebocheld is dan die ene van de Notre Dame?

Dat je alvast je bed opmaakt, zodat je 's avonds zó in een fris en schoon bed kunt stappen, maar nog even wacht met het dekbed in de hoes te doen omdat dat sámen zoveel sneller gaat en dat je dat dan vergeet en tegen middernacht half in coma dat nog gezellig samen moet fiksen?

Dat je leuk lootjes trekt met je gezin om dit jaar ruim op tijd te gaan werken aan geweldige surprises, maar dat iedereen een dag voor het sinterklaasfeest zucht en steunt, geen idee heeft, geen cadeau heeft en vindt dat hij/zij niet kan knutselen?

Dat je met een concentratie van nog minder dan de werkzame stoffen in een flesje homeopatische verkoudheidsdruppels een moeilijk boek probeert te lezen?

Ja?

Gelukkig. Dan ben ik niet de enigste.

12 opmerkingen:

Gerd@ zei

Tja ik herken het hoor ... en die trui ik zie hem hangen van achter hoger als van voren ..... alleen augurkenverslaving NEE die ken ik niet ik heb helaas een voor de lijn veel funestere verslaving CHOCO jammie te lekkerrrrrrrr

Groetsssssssss Gerd@

Trudy zei

Ja hoor, heel herkenbaar!!

Inge zei

Helaas erg herkenbaar ... Maar ik vertik 't om mèt 'n boodschappenlijstje boodschappen te gaan doen.

Anoniem zei

ja hoor ken ik en op dit moment vind ik het fantastisch te zien dat er heel veel dames een kastje per dag opruimen !!! ik ben al heel mijn leven een verschrikkelijke rommelkont (niet op mijn werk) en dacht dat het doormij kwam tot ik door ellen (in zwitserland) erachter kwam dat ik add heb en nu weet waarom ik zoveel moest studeren poetsen met zo weinig resultaat maar een achterstand van jaren in het huishouden (en twee kids een job een man drie kippen een cavia hond en kat )ja lach maar , maar alles vraagd aandacht en moet verzorgd worden die achterstand is als vechten tegen een berg ! ik ben niet vlug jaloers maar ik zou graag niet uit werken gaan en/of meer tijd om te breien of gewoon lezen etc ... gelukkig mag ik elke dag in de bus lezen een 1/2h lang makkelijke collega's die vragen of ik een "rustig"weekend had oh mannen rusten op de bureau ja!, dus die kasten en veel te veel meehebben of nog beter augurken kopen als je er nog poooottttten staan hebt!!! dag lydia groetjes uit vlaanderen vanwege Jezebelle

Anoniem zei

mannelijke collega's

Blauwe Druijffjes zei

Dat dekbedhoes... geloof dat het 9 van de 10 keer hier zo gaat!

Anoniem zei

Hahaha, ja, het bed opmaken gaat hier ook helaas vaak zo. Elke keer neem ik me weer voor het de volgende keer anders te doen; elke keer weer staan we slaapdronken foeterend het bed op te maken ;-)!

merula zei

hihi wederom heb ik weer erg hard om je berichtje moeten lachen (dank hiervoor!)

Mrs. T. zei

Nee, ik heb dat niet. Ben ik dan de enigSTe???

Geartsje zei

Heel herkenbaar.
Behalve dat enigste.
Dát vind ik nog steeds niet klinken en dat terwijl die uitdrukking in het Fries heel normaal is.Iinigste.

Nicole zei

Wat jij bij de Aldi hebt, heb ik heel erg bij de Action...

nicolette zei

Wel herkenbaar hoor (behalve die trui dan. Dat zou mij nooit overkomen, gewoon omdat ik nevernooit een trui voor mijn man zou breien)

Maar mevrouw Purperpol, mag ik zo vrij zijn u ernstig te vermanen?
Als er in Nederland steeds meer stemmen opgaan voor de acceptatie van de vrije liefde, mogen u en uw man er dan acuut nieuwe liefdes bij zoeken? Nee natuurlijk niet, want het gaat om uw eigen principes en niet om wat als steeds moderner en geaccepteerder geacht wordt.
Dus enigSTe blijft echt een verkeerd woord voor de taalpuristen.
Vind ik dan.
Er staat over een aantal jaar ook vast officieel in Van Dale dat sommigen niet zo goed zijn in taal as ons en dat wij gewoon taalgevoeliger zijn dan hun.
Maar dat hoeven we dan toch niet te gaan gebruiken?!!
Lieve Purperpol, u bent een enig typje.
En u bent de enige niet...